Fakty na temat akumulatorów do napędów hybrydowych i elektrycznych

Dlaczego akumulator ma więcej niż jedno życie i jak zautomatyzowana jazda może zmienić technologię akumulatorową?

Większa trwałość, wysoka jakość, najwyższy stopień bezpieczeństwa – wymagania stawiane akumulatorom wysokiego napięcia do pojazdów elektrycznych i hybrydowych stale rosną. Dlatego dzisiejsze akumulatory litowo-jonowe muszą być tak konstruowane, aby na przykład ich żywotność wynosiła 15 lat, a samochód był w stanie przejechać przynajmniej 150.000 km. Po takim czasie akumulator musi nadal posiadać 80% wyjściowej pojemności i mocy.
- Skonstruowanie samochodowego akumulatora wysokiego napięcia, który będzie jednocześnie wydajny, niezawodny, a do tego przystępny cenowo, jest bardzo trudnym zadaniem – mówi dr Joachim Fetzer, członek kadry kierowniczej działu Gasoline Systems, odpowiedzialny za elektromobilność w Robert Bosch GmbH.
W ciągu najbliższych pięciu lat Bosch zamierza wprowadzić akumulatory wysokiego napięcia o podwojonej wydajności. Obecnie firma jest na etapie badania nowych technologii akumulatorów.

Rozwój – droga do nowej generacji akumulatorów litowo-jonowych
W nadchodzących latach technologia litowo-jonowa będzie wciąż stwarzała wiele nowych możliwości rozwoju produktów. Dzisiejsze akumulatory mają gęstość energetyczną wynoszącą około 115 Wh/kg, przy czym może ona zostać zwiększona nawet do 280 Wh/kg. Bosch wraz z GS Yuasa i Mitsubishi Corporation pracuje nad następną generacją akumulatorów litowo-jonowych w ramach utworzonej spółki joint venture o nazwie Lithium Energy and Power.
- Celem wspólnego...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet