Hiszpański temperament

Relacja z najważniejszego wydarzenia targowego półwyspu Iberyjskiego. Organizatorów Motortec Automechanika Iberica 2015 (11-14 marca) cieszy minione wydarzenie, bo porównując Międzynarodowe Targi Technik Motoryzacyjnych w Madrycie do edycji sprzed 2 lat, odnotowano o 28,6% więcej wystawców, a statystyczna powierzchnia stoiska powiększyła się niemal równie imponująco. My możemy mieć kolejny powód do dumy – grono wystawców z Polski powiększyło się aż dwukrotnie!

Spośród 603 wystawców wyraźnie mocniej reprezentowane były rynki zagraniczne, a polską branżę reprezentowało 25 firm. Tereny o powierzchni blisko 30 tys. m2 zapełniły się stoiskami 183 wystawców z 21 krajów (w roku 2013 były obecne 74 firmy z 17 krajów). Dopisała także rodzima branża, acz jej dominacja (w sumie 469 firm z Hiszpanii) nie była już tak widoczna jak jeszcze 2 lata temu (395 firm). Umiędzynarodowienie imprezy to kolejny sukces organizatorów, którzy odrobili lekcje i wzięli przykład od swych kolegów z Niemiec. Nad przygotowaniami do każdej madryckiej imprezy czuwają od jakiegoś czasu specjaliści z Messe Frankfurt – wszak Motortec to hiszpańska edycja odbywającego się co dwa lata w 13 krajach największego wydarzenia w światowej branży motoryzacyjnej – Automechaniki.
[gallery] [/gallery]
Jeśli mowa o uczestnikach wydarzenia w roli zwiedzających, to i tym razem najwięcej gości spoza Hiszpanii przybyło z Portugalii, a kolejni z Włoch, Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii i Holandii. Po raz pierwszy w dziejach imprezy pokaźna rzesza fachowców reprezentowała kraje Maghrebu – zwłaszcza Maroko i Algierię. W sumie przez kilka dni stoiska wystawców odwiedziło 51,5 tys. osób (o 23,7% więcej niż w roku 2013). Niezmiennie propozycje przemysłu motoryzacyjnego można było poznać w sześciu pawilonach, a wszystkie produkty prezentowano w ramach pięciu kategorii tematycznych: Parts & Systems – części zamienne; Repair & Maintenance – wyposażenie warsztatów samochodowych; Accessories & Tuning – akcesoria i tuning; IT & Management – oprogramowanie komputerowe dla branży motoryzacyjnej; Service Station & Car Wash – wyposażenie stacji obsługi, stacji benzynowych i myjni.
I tym razem najciekawsze debiuty zaprezentowano w strefie INNOVATION GALLERY AWARDS. Co ciekawe, wyróżnienie w kategorii na najlepszy produkt z kategorii „Akcesoria i tuning” przypadło firmie Launch Iberica S.L. za Golo 4 – system telematyczny rozbudowany o zdalną diagnostykę, ale zwycięzcą rywalizacji okazał się SiestUP firmy Siesta System S.L. SiestUP – jak sama nazwa może sugerować, zabezpiecza pasażera samochodu przed niekontrolowanym opuszczeniem głowy w czasie snu. Brzmi to może niewiarygodnie, ale tak właśnie działa przyrząd, który mocujemy do konstrukcji zagłówka, a jego zwieńczenie – w postaci elastycznej opaski, zakładamy na głowę (niczym rondo czapki). Jak przekonują...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet