Typowe usterki układu klimatyzacji

Istnieje błędne przekonanie, że zakup stosunkowo taniej, automatycznej stacji klimatyzacji w zupełności wystarcza, aby zapewnić klientom dobre usługi serwisowe przy zachowaniu niskich kosztów eksploatacji. To jeden z najczęstszych błędów popełnianych przez warsztaty samochodowe.

Aby stać się wiarygodnym, rozpoznawalnym serwisem klimatyzacji, potrzeba o wiele więcej: przede wszystkim inwestycji w sprzęt i profesjonalną edukację. Peter Valek, Product Manager w DENSO Europe After Market wyjaśnia, w jaki sposób działają układy klimatyzacji samochodowej oraz jakie są ich najczęstsze usterki.

Jak działają układy klimatyzacji?
Układ klimatyzacji samochodowej jest zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić kierowcy i pasażerom komfortowe warunki podróży niezależnie od pogody. Najistotniejszymi czynnikami są temperatura, wilgotność powietrza, promieniowanie cieplne oraz czyste powietrze.
Wszystkie samochodowe układy klimatyzacji opierają się na zjawisku sprężania pary i wykorzystują czynnik chłodniczy do zamiany dużych ilości ciepła z powietrza wdmuchiwanego do samochodu, by chłodzić, ogrzewać i osuszać wnętrze pojazdu.
Cykl chłodniczy składa się z czterech głównych elementów: parownika, sprężarki, skraplacza i zaworu rozprężnego. Dwa z nich odpowiadają za wzrost i spadek ciśnienia oraz temperatury, dwa pozostałe służą odprowadzaniu ciepła.

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet