TPMS – szybka diagnoza i wymiana uszkodzonego czujnika

Dyrektywa Unii Europejskiej nr 661/2009 (CE) definiuje ogólne warunki bezpieczeństwa pojazdów silnikowych oraz ich przyczep, części, jak również podzespołów, które mają w nich zastosowanie. Jednym z elementów bezpieczeństwa są systemy monitoringu ciśnienia w oponach – TPMS.

Terminy wdrożenia systemów TPMS zostały dokładnie określone:
- od 1 listopada 2012 r. wszystkie nowo homologowane modele samochodów, sprzedawane w Unii Europejskiej, muszą być wyposażone w system TPMS,
- od 1 listopada 2014 r. wszystkie nowo rejestrowane w Unii Europejskiej pojazdy przeznaczone do przewozu ludzi muszą być wyposażone w system TPMS.

Producenci pojazdów stosują albo system pasywny, albo system aktywny. System pasywny TPMS zarządzany jest przez sterownik układu ABS. Połączenie funkcji ABS z ESP pozwala mierzyć różnice prędkości kół. Na tej podstawie system identyfikuje koło, które posiada mniejsze ciśnienie powietrza, a tym samym jego prędkość obrotowa jest wyższa.
System aktywny TPMS zarządzany jest przez sterownik monitoringu ciśnienia w ogumieniu. Pomiar ciśnienia odbywa się za pomocą czujników zainstalowanych wewnątrz każdego koła, które mierzą ciśnienie oraz temperaturę. Parametry przesyłane drogą radiową do sterownika prezentowane są na wyświetlaczu.
W związku z tym, że każdy nowy samochód osobowy ma...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet