Napinanie – w prawo czy w lewo?

We współczesnych konstrukcjach silników Diesla naprężenie paska rozrządu regulowane jest za pomocą napinaczy dynamicznych.

Zasada ich działania zawiera w sobie zarówno kompensację luzu paska, jak i płynną redukcję drgań. Ze względu na zastosowanie wewnętrznej sprężyny oraz mechanizmu wstępnego napięcia opartego na mimośrodowej konstrukcji mocowania napinacza możliwa jest jego regulacja zarówno w prawo, jak i w lewo. Na zdecydowanej większości napinaczy kierunek regulacji jest oznaczony strzałką. Jeżeli jej nie ma, należy go sprawdzić w instrukcji producenta. Jest to bardzo ważne, ponieważ, regulując napinacz w kierunku odwrotnym niż przewiduje to instrukcja, jego znaki odniesienia co prawda pokryją się, ale naprężenie paska będzie nieprawidłowe (rolka znajdzie się w nieodpowiednim położeniu). Złe położenie rolki napinacza skutkuje zmianą ułożenia paska,...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet