Problem z rozruchem silnika – Lancia Delta 2010 1.4i 16V Turbo

Stosunkowo mało popularny samochód w Polsce, jakim jest Lancia Delta ostatniej generacji, ma silnik 1.4i Turbo, znany również jako 1.4 T-Jet, który możemy spotkać już w pojazdach kilku innych marek. Interesująca, nowoczesna jednostka napędowa ma tylko 1368 cm3 pojemności skokowej, imponującą moc 150 KM, turbosprężarkę i daje dużo radości z jazdy... do czasu, aż pojawi się problem.

Pamiętajmy, że awariom w samochodach ulegają wszystkie mechanizmy i ich naprawa jest nieodłączną częścią użytkowania pojazdu. Kluczowym ogniwem natomiast może okazać się mechanik, któremu powierzamy naprawę naszego auta.
Poruszymy tutaj przypadek pojazdu Lancia Delta 2010 1.4i 16V Turbo, w której wystąpił problem z rozruchem silnika. Z relacji mechanika wynika, że rozruch po nocy był prawie niemożliwy. Rozrusznik kręcił bez jakichkolwiek trudności, jednak silnik jakby próbował „załapać” na dwa, czasem trzy cylindry, po czym gasł. Dłuższe „męczenie” rozrusznika odnosiło skutek i w końcu silnik uruchamiał się, jednak nie reagował na pedał gazu. Po chwili pracy na wolnych obrotach i uzyskaniu wyższej temperatury silnik zaczynał pracować normalnie: odzyskiwał stabilne wolne obroty, reagował prawidłowo i do końca dnia działał i uruchamiał się już bez problemów. Należy dodać, że samochód był wyposażony w instalację gazową, na co w pierwszej kolejności zwracały uwagę warsztaty, do których zgłaszał się nasz klient. Ciepły silnik pracował jednak tak samo dobrze zarówno na benzynie, jak i na gazie.

Problem ten zgłosił na infolinii technicznej Call Center jeden z użytkowników...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet