Nowe metody diagnostyczne – jak naprawiać zdalnie?

W motoryzacji, tak jak w wielu innych technicznych dziedzinach, wprowadza się wiele zmian i nowości. Mogą to być usprawnienia i unowocześnienia, a mogą to być całkiem nowe rozwiązania.

W motoryzacji co pewien czas jesteśmy świadkami wprowadzania na rynek nowości, które po pewnym czasie stają się dla nas standardem. To samo dotyczy szeroko rozumianej diagnostyki. Samochód już po kilku miesiącach od wyjechania z salonu wymaga przeglądów, kontroli i nierzadko naprawy. Pomimo doskonalenia metod diagnostycznych mamy coraz bardziej skomplikowane przypadki uszkodzeń pojazdów, a usterki pojawiające się sporadycznie są często niewykrywalne w warsztacie. Poza tym dochodzi nowe pojęcie usterek dynamicznych, to znaczy takich, które dają o sobie znać podczas naturalnego obciążenia, jakim jest normalna jazda w mieście lub na trasie. Koszty naprawy w przypadku takich uszkodzeń są bardzo wysokie ze względu na to, że nie jest dokładnie ustalona część, która jest zepsuta.
Pomimo dużych wysiłków diagnostów czy posiadania skomplikowanej aparatury pomiarowej trudno jest ustalić prawidłowo uszkodzenie. Wspomaganie naszych wysiłków wszechobecnymi systemami samodiagnozy nie przynosi właściwych rezultatów. Naprawa polega wtedy na typowaniu uszkodzonych części na podstawie doświadczenia (metoda statystycznego prawdopodobieństwa). A te możemy mieć własne albo z ośrodka badań trudnych przypadków (takie banki danych prowadzą niektóre autoryzowane serwisy i firmy z branży motoryzacyjnej). Najczęściej jednak korzystamy z Internetu, czytając różnego rodzaju fora.
Można powiedzieć, że diagności, mechanicy i wszyscy naprawiający samochody od wielu lat czekali na nowe metody diagnostyczne, pozwalające im na precyzyjne ustalenie uszkodzenia w samochodzie. I właśnie taką możliwość stwarza Golo firmy Launch, który pobiera dane z poruszającego się pojazdu. W połowie października w Warszawie odbyła się specjalna konferencja poświęcona właśnie temu produktowi. Dlatego przedstawiamy Państwu istotę i największe zalety tego systemu.
[gallery] [/gallery]
Usterki coraz bardziej ukryte
O uszkodzeniach właściciel pojazdu może dowiedzieć się na podstawie zachowania się samochodu, a także na podstawie informacji przekazywanych przez zespół wskaźników. Są też przypadki, kiedy nie ma wyraźnych symptomów uszkodzenia pomimo...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet