Rozrząd silnika D4-D – diabeł tkwi w szczegółach

W czasie tegorocznych 14. Targów części zamiennych i wyposażenia Inter Cars, firma NTN-SNR zaprezentowała rozrząd bardzo popularnego silnika D4-D, stosowanego od wielu lat m.in. w Toyotach: Avensis, Corolla, RAV 4. Dlaczego? Wydawałoby się przecież, że układ jest bardzo prosty, a do montażu niepotrzebne są skomplikowane i rozbudowane zestawy blokad.

Wystarczą: blokada koła pasowego wału korbowego – Toyota n°09213-54015 oraz ściągacz – Toyota n°09950-50013. Warto pokusić się o analizę możliwych przyczyn potencjalnych usterek, aby uniknąć w przyszłości niepotrzebnych kłopotów. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach.
[gallery] [/gallery]
Charakterystyka układu
Rolka napinająca GT359.26 jest uruchamiana poprzez napinacz hydrauliczny GT369.40. Czasami w układzie tym pasek rozrządu pracuje na 2/3 powierzchni rolki napinacza. Jest zatem bardzo ważne, aby sprawdzić, czy pasek porusza się w prawidłowym położeniu. Złe ułożenie paska powoduje nieprawidłowy rozkład nacisków na powierzchnię rolki, co może spowodować uszkodzenie łożyska napinacza.
Pasek zębaty Dayco charakteryzuje się białą powłoką teflonową, która zapewnia mu sztywność...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet