Klucz do sukcesu warsztatu niezależnego – debata z udziałem ekspertów

Przeszkoleni pracownicy, wysoki standard obsługi, znajomość technik sprzedaży, budowanie zaufania i lojalności klientów oraz współpraca z dużą marką – bez nich żaden niezależny warsztat nie ma szans na odniesienie sukcesu. Potwierdzają to zarówno wyniki przeprowadzonych na zlecenie firmy Castrol badań, jak i przedstawiciele serwisów i firm z branży motoryzacyjnej. Debata z ich udziałem odbyła się podczas 14. Targów Inter Cars.

W przeprowadzonym przez Instytut Badawczy ARC badaniu wzięło udział 509 kierowców, którzy w ciągu ostatniego roku przynajmniej raz odwiedzili nieautoryzowany warsztat samochodowy oraz 151 właścicieli serwisów. Pytania – dla obu grup takie same – dotyczyły wizyty w serwisie, obsługi i ponownego skorzystania z usług warsztatu. Czy oczekiwania użytkowników pokrywają się z działaniami podejmowanymi przez serwisy?

Jak w ASO
Co oczywiste, najważniejsze dla klientów warsztatów są kwestie związane z jakością i warunkami naprawy. Jednak obok takich elementów, jak konsultowanie dodatkowych wydatków (na co wskazało 94 proc. badanych), przejrzystość kosztów (92 proc.) czy gwarancja na naprawy (91 proc.), zaczynają pojawiać się również inne aspekty. Blisko 2/3 kierowców oczekuje bowiem, że w serwisie będzie czysto, napraw chce doglądać prawie 60 proc., niemal połowa oczekuje możliwości skorzystania z toalety, a co czwarty chciałby czekać na odbiór auta w wygodnej poczekalni.
Wydaje się, że serwisy wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom – w 3/4 stacji znajdują się toalety dla klientów, prawie tyle samo oferuje im miejsce siedzące, a możliwość doglądania z poczekalni stanowiska warsztatowego zapewnia ponad połowa przebadanych serwisów.
Jak zauważył Paweł Hańczewski, dyrektor handlowy działu części samochodowych w firmie Bosch, klienci są coraz bardziej wymagający i od warsztatu nieautoryzowanego oczekują standardu na poziomie ASO, a przynajmniej do niego zbliżonego. Coraz trudniejsze w naprawie są również ich samochody.
- Nowe generacje pojazdów pojawiały się niegdyś co 10 lat, później co 5, a obecnie jeszcze częściej – mówił. - Aby sprostać takim wyzwaniom, warsztaty muszą posiadać odpowiednie wyposażenie, a także brać udział w szkoleniach.
- Warto też zwrócić uwagę na kompleksowość wykonania naprawy – dodaje Krzysztof Oleksowicz, założyciel i członek zarządu firmy Inter Cars. - Dziś klient chce „multiserwisu”, któremu może powierzyć realizację każdej usługi serwisowej.
[gallery] [/gallery]
Personel marzeń
To, co najbardziej przeszkadza klientom podczas korzystania z usług warsztatu, to...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet