Otwarcie centrum szkoleniowego Delphi

W siedzibie Delphi Product & Service Solutions w Błoniu otwarto stacjonarne centrum szkoleniowe, w którym dokształcać się będą mechanicy. Placówka powstała jako rozwinięcie koncepcji mobilnego centrum szkoleniowego – charakterystycznego, czerwonego vana, który od 2010 roku pokonał 260 tys. km po Polsce, Ukrainie i państwach nadbałtyckich.

Oczywiście pojazd nie zostanie odstawiony do garażu, ale te szkolenia, które ciężko byłoby przeprowadzić w warunkach „polowych”, odbywać się będą w uruchomionym niedawno stacjonarnym centrum szkoleniowym w Błoniu, położonym ok. 40 km od centrum Warszawy. Ośrodek odwiedziliśmy na zaproszenie firmy Delphi.

Nauka na błędach
Jak dowiedzieliśmy się na miejscu, centrum funkcjonuje już od kilku miesięcy. Na razie organizowane są w nim szkolenia wewnętrzne dla handlowców, dystrybutorów i działów jakości firmy Delphi, jednak to mechanicy samochodowi mają być najczęstszymi gośćmi błońskiej placówki.
- Głównym założeniem jest to, aby mechanik mógł pewne procedury przetestować w praktyce, na samochodzie – wyjaśnia Tomasz Hurt, odpowiedzialny w Delphi Product & Service Solutions za szkolenia. - Mechanicy często obawiają się coś zrobić: bo coś jest za drogie, bo zepsują, bo szef będzie się denerwował itd. Tutaj będą mogli popełnić każdy błąd, bez względu na konsekwencje.
Innymi słowy, nauka na błędach, ale bez poniesionych kosztów (pomijając koszt udziału w szkoleniu, który – jak zapewniają organizatorzy – nie będzie odbiegał od cen rynkowych).
Samo miejsce przypomina bardziej warsztat niż salę wykładową, wyposażony w najnowsze narzędzia do diagnostyki i naprawy pojazdów: testery, urządzenia do obsługi klimatyzacji, testery układu hamulcowego, sprzęt diagnostyczny do obsługi silników Diesla itd. Wszystkie z oferty firmy Delphi.
- Mieliśmy na początku dylemat, czy inwestować w piękne modele, czy raczej umożliwić mechanikom pracę na „żywym organizmie” – mówi T. Hurt. - Modele też na pewno będą, ale uznaliśmy, że bardziej skuteczne jest szkolenie na samochodzie. Mechanicy często nie wiedzą, jak w środku wygląda np. sprężarka. Tutaj mogą ją sobie rozmontować, a następnie złożyć.
Przekazując wiedzę,...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet