Spotkanie prasowe w zakładzie produkcyjnym Brembo

Centrum produkcyjne w Dąbrowie Górniczej jest jednocześnie ośrodkiem badawczo-rozwojowym włoskiego koncernu Brembo. To tu testuje się najnowsze rozwiązania. Tu też powstaje najwięcej tarcz hamulcowych, zarówno na pierwszy montaż, jak i na rynek wtórny. Tegoroczne spotkanie z dziennikarzami prasy branżowej stanowiło okazję do poznania technologii gwarantującej identyczną jakość produktów.

Brembo – o portfolio produktów wiele można by mówić. To oczywiście światowy lider w projektowaniu, rozwoju i produkcji układów hamulcowych oraz komponentów do samochodów, motocykli, pojazdów przemysłowych i maszyn na rynkach wyposażenia oryginalnego, wtórnego i pojazdów wyścigowych. W roku 1972 rozpoczął się fabryczny montaż hamulców Brembo w motocyklach Moto Guzzi, co w krótkim czasie zapewniło ich dostawcy pozycję europejskiego lidera na rynku jednośladów. Dziś hamulce oraz sprzęgła projektowane, produkowane i montowane w najlepszych zespołach w świecie wyścigów Formuły 1, GT Touring Car i Rally to efekt współpracy Grupy Brembo z AP Racing – wiodącą marką na rynku samochodów wyścigowych.
Globalny koncern dynamicznie umacnia swą pozycję w branży motoryzacyjnej. Firma ma 4 centra badawczo-rozwojowe, 19 zakładów produkcyjnych i 22 oddziały handlowe. Jeśli nie liczyć kryzysowego roku 2009, od co najmniej dekady Brembo notuje nieustanny wzrost obrotów. W roku 2013 wskaźnik ten wzrósł aż o 12,8%. Wiele wskazuje, że ten rok zapisze się kolejnym rekordem, a na pewno rekordem produkcji w Polsce.
Pierwszą nowoczesną odlewnię w Dąbrowie Górniczej firma uruchomiła w roku 2006 i niemal natychmiast przystąpiła tam do budowy następnego zakładu odlewniczego. Teraz oddano kolejny, więc pozycja polskiej placówki w globalnej sprzedaży na pewno wzrośnie. A przynajmniej takie wrażenie można było odnieść podczas spotkania z dziennikarzami prasy branżowej (10 lipca br.).
[gallery] [/gallery]
Gigantyczny obiekt – ponad 0,5 km długości i aż 9 hektarów powierzchni, wzbogacił się o nową halę pieców indukcyjnych. Inwestycję zrealizowano w ramach unijnego projektu pod nazwą: „Dywersyfikacja produkcji poprzez wprowadzenie tarcz hamulcowych o podwyższonym poziomie bezpieczeństwa”.
Na pewno centrum produkcyjne w Dąbrowie Górniczej jest dziś najnowocześniejszym zakładem włoskiego koncernu. Całkowita moc produkcyjna odlewni to ponad 140.000 ton rocznie. Od niedawna w piecach odlewniczych w ciągu 50 minut topi się 12 ton żeliwa, by finalny produkt mógł powstawać na 49...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet