Serwis gaźników w „widlaku”

Prawidłowo przeprowadzona regulacja gaźników motocyklowych powinna rozpocząć się od wymontowania i dokładnego ich wyczyszczenia. Regulowanie gaźników niewyczyszczonych nie ma sensu, gdyż część układów gaźnika może być zatkana, a luźne zanieczyszczenia przemieszczające się wewnątrz gaźnika mogą okresowo zmieniać skład przygotowywanej mieszanki. Brudny gaźnik po regulacji może szybko zmienić skład wytwarzanej mieszanki.

Podstawową czynnością regulacyjną jest ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej, a w większości gaźników posiadających centralnie umieszczoną komorę pływakową, kontrola i korekta poziomu paliwa jest możliwa dopiero po wymontowaniu gaźnika.
W zależności od konstrukcji motocykla wymontowanie zestawu gaźników może wymagać różnego nakładu pracy. Najtrudniejsze bywa wymontowanie zestawu czterogaźnikowego z motocykla wyposażonego w rzędowy silnik zamontowany poprzecznie, jednak czasem jeszcze trudniejsze wydaje się wydobycie zestawu dwóch gaźników spomiędzy rozchylonych cylindrów silnika „widlastego”. Większość współczesnych gaźników motocyklowych osadzonych jest na głowicach za pośrednictwem króćców metalowo-gumowych, które mocują gaźniki do głowic i jednocześnie chronią gaźnik przed wysoką temperaturą głowicy. Mechanicy zajmujący się głównie motocyklami z silnikami rzędowymi przyzwyczajeni są do demontowania gaźników bez odkręcania króćców. Po odkręceniu opasek zestaw gaźników zostaje wysunięty z króćców, które pozostają zamontowane na głowicy. Jeżeli silnik „widlasty” wyposażono w zespolony zestaw dwugaźnikowy osadzony za pośrednictwem dwóch króćców metalowo-gumowych i na pierwszy rzut oka wydaje się, że ich wymontowanie jest...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet