Zalety dwumasowych kół zamachowych

Nowe silniki spalinowe zapewniające wysokie obroty na niskich biegach stanowią spore wyzwanie dla technologii tłumienia drgań.

Stosowane w wielu wcześniejszych konstrukcjach tłumiki drgań umiejscowione na tarczy sprzęgła osiągnęły już swój pełen potencjał. W silnikach nowej generacji, posiadających drgania skrętne na wysokim poziomie, taki rodzaj tłumienia jest niewystarczający. Skręcenie uzyskane pomiędzy elementem nośnym okładzin ciernych a piastą tarczy wynosi maksymalnie 8 stopni. Ponadto obecne silniki posiadają duży moment obrotowy (iloczyn siły nacisku gazów na tłok i odległości osi czopa od osi głównej wału korbowego), który musi przenieść tarcza sprzęgła. Rozbudowane tłumiki drgań skrętnych tarczy sprzęgła powodują jej osłabienie, a to nie pozwala na przeniesienie dużego momentu obrotowego. Stało się to powodem, dla którego firma LuK rozpoczęła w latach 70. ubiegłego wieku pracę nad innym rodzajem tłumienia drgań, tzw. DKZ....

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet