DAT już w Polsce! – nowe narzędzia dla warsztatów

Najstarszy na rynku europejskim dostawca produktów do wyceny wartości rynkowej pojazdów, kalkulacji kosztów naprawy i identyfikacji pojazdów jest już obecny na rynku polskim. Polska spółka jest częścią międzynarodowego koncernu DAT Group, który jest obecny w 17 krajach. O historii firmy, ale też zmianach czekających nasz rynek blacharsko-lakierniczych rozmawiamy ze Zdzisławem Ogrodnikiem, Prezesem Zarządu DAT Polska Sp. z o.o.

- Proszę przybliżyć genezę firmy DAT i powody, dla których zdecydowaliście się Państwo wejść na rynek polski.
Gdy w 1931 r. założono DAT, po niemieckich drogach jeździło około pół miliona samochodów. Dziś jest ich 100 razy więcej. W długiej, bo 82-letniej działalności DAT rynek samochodowy przeszedł wiele zmian. Główne narzędzia do kalkulacji szkód komunikacyjnych oraz wyceny wartości powstały na rynku niemieckim (AUDATEX, EUROTAX, SCHACKE, DAT).
Podjęta w 2012 roku decyzja o firmie DAT Polska miała na celu umożliwienie wyboru narzędzi IT wszystkim uczestnikom procesu likwidacji szkód (towarzystwa ubezpieczeniowe, dealerzy, rzeczoznawcy) oraz wprowadzenie nowych rozwiązań. Na rynku polskim w pierwszej kolejności oferujemy produkt o nazwie SilverDAT II, służący do kalkulacji kosztów naprawy pojazdów, optymalizacji części zamiennych i identyfikacji pojazdów. SilverDAT II opiera swoje dane na technologii producenta, a polska wersja SilverDAT II zawiera aktualne ceny części zamiennych od importerów pojazdów. Jak wskazują doświadczenia pierwszych kilku miesięcy, decyzja o założeniu firmy i wprowadzeniu...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet