Zawieszenie dla Jamesa Bonda – BILSTEIN w sportach samochodowych i nie tylko

Rozmawiamy z Mirjam Wickert, Menedżerem Sprzedaży na Europę Wschodnią w firmie BILSTEIN.

- W ubiegłym roku firma BILSTEIN obchodziła 140-lecie istnienia. Biorąc pod uwagę, że historia samochodu z silnikiem spalinowym jest krótsza niż 140 lat, jakie były początki?
Faktycznie, w 1873 roku zaczęliśmy od produkcji okuć do okien. Natomiast w latach 20. ubiegłego wieku nasza firma podjęła się produkcji podnośników samochodowych i zaczęła dostarczać chromowane zderzaki na pierwszy montaż.
Jednak przełom nastąpił dokładnie 60 lat temu, gdy w 1954 r. rozpoczęliśmy produkcję amortyzatorów gazowych. Już trzy lata później weszły one do wyposażenia Mercedesów, a w latach 60. XX wieku wyposażony w takie amortyzatory model 220 SE wygrał rajd Monte Carlo. Skoro mówimy o rajdach, to warto też pamiętać o sukcesie Waltera Rohrla jadącego Oplem Kadettem w 1976, który zajął czwarte miejsce, ustępując tylko legendarnym Lanciom Stratos. Tak dobry wynik także umożliwiły amortyzatory BILSTEIN B6.

- Słuchając tej historii, trudno nie zauważyć, w jaki sposób marka BILSTEIN związana jest ze sportem samochodowym. Z czego to wynika?
Z naszego punktu widzenia, jako lidera segmentu zawieszeń samochodowych, zaangażowanie w sport samochodowy jest po prostu koniecznością, ale jest to konieczność, której poddajemy się z radością. Marka BILSTEIN ma sport w swoim DNA. To dlatego nasze logo widać na samochodach startujących w wyścigach długodystansowych. Wyścigi trwające 12 lub 24 godziny to prawdziwie mordercze próby dla amortyzatorów, tym większa jest satysfakcja z sukcesów takich jak ubiegłoroczna wygrana Mercedesa SLS AMG GT3 w 24-godzinnych zmaganiach na torze Nürburgring. Dla marki BILSTEIN była to de facto „obrona tytułu”, ponieważ w 2012 roku pierwsze na mecie było Audi R8 LMS Ultra, a oba te samochody były wyposażone w nasze zawieszenie MDS o zmiennej charakterystyce. Łącznie aż pięć z pierwszych 10 samochodów w ubiegłorocznym wyścigu miało nasze zawieszenie.
Jesteśmy szczególnie dumni z naszej współpracy z firmą Aston Martin, w ramach której dostarczamy rozwiązania do modeli V12 Vantage GT3 i GT4, jak również V8 Vantage GTE. Głównym celem współpracy jest rozwój i testy nowego, 4-drożnego zawieszenia BILSTEIN MDS, które będzie montowane...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet