Tendencje w branży – TTM 2014 dla pojazdów użytkowych

Firmy transportowe to łakomy kąsek dla serwisów. Dlaczego? Istnieją dwa zasadnicze powody tego stanu.

Po pierwsze, pojazdy użytkowe to narzędzia pracy – ich rolą jest zarabiać. W związku z tym użytkownicy ciężarówek, autobusów i samochodów dostawczych znacznie częściej są skłonni wydać pieniądze na niezbędną naprawę. W przeciwnym razie mogą dużo stracić, np. nie dowożąc ładunku na czas. Po drugie, wielkość pojazdów użytkowych wymaga znacznie większych ilości i rozmiarów środków eksploatacyjnych, co automatycznie przekłada się na ilość pieniędzy zostawioną w serwisie czy hurtowni części zamiennych.
[gallery] [/gallery]
Jednak żeby nie było za różowo – w tej dziedzinie liczy się jeszcze wyższy profesjonalizm niż w warsztacie aut osobowych. To także wynika z faktu, że naprawa w takim miejscu dotyczy kosztownego narzędzia pracy, jakim jest pojazd użytkowy. Podobną świadomość odpowiedzialności dało się wyczuć w trakcie tegorocznych Targów Techniki Motoryzacyjnej w Poznaniu, gdzie wystawili się przedstawiciele producentów, importerzy i usługodawcy związani z pojazdami ciężarowymi. Jakie tendencje można było zauważyć w branży?

Pierwszym zjawiskiem, jakie silnie dało się odczuć na targach, była daleko posunięta możliwość rozbudowy istniejącego sprzętu warsztatowego. Od dłuższego czasu widać, że producenci wyposażenia serwisów starają się, aby oferowane urządzenia nie stały się bezużyteczne na skutek postępu technicznego. Nie zawsze jest to łatwe, gdyż rozwój cyfryzacji jest szybszy niż motoryzacji. Dlatego cieszy fakt, że obecnie oferowane wyposażenie ma bufor na ewentualną rozbudowę. Takie „klocki Lego” to nie tylko ukłon w stronę serwisów, ale i gwarancja ich...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet