I już po targach… (2) – Targi Techniki Motoryzacyjnej

Z dniem 30 marca dobiegły końca największe w tej części Europy Targi Techniki Motoryzacyjnej, ale żniwa dopiero się rozpoczęły! Współczesne imprezy stanowią ledwie pomost łączący wystawców z zainteresowanymi, a rzeczowe pertraktacje przenoszą się w sferę kontaktów via Internet. Na jak duży plon mogą liczyć uczestnicy tegorocznego spotkania?

Cztery dni w Poznaniu upłynęły pod znakiem międzynarodowego spotkania profesjonalistów. Tu jednak uwaga. O międzynarodowym charakterze TTM 2014 zdecydowali (nie tylko) wystawcy z Turcji, Chin, a zwłaszcza z Tajwanu. Na stoiskach 23 reprezentantów tajwańskiej branży największym zainteresowaniem cieszyły się produkty wyposażenia aftermarketowego, zwłaszcza oświetlenie samochodowe i pomniejsze akcesoria. Poza firmami produkującymi części samochodowe, jak np.: Antrc Industrial Corp., Chih Tai Y & S Co. Ltd, CUB, Eagle Eyes Traffic Industrial Co., Ltd., Nak Sealing Technologies Corporation czy Yuan Cherng Industry Co. Ltd, do Polski przyjechali także przedstawiciele Tajwańskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów Transportowych (Taiwan Transportation Vehicle Manufacturers Association).
[gallery] [/gallery]
Dla nikogo nie stanowi też tajemnicy fakt, że tzw. czteropak (połączone przestronnym holem pawilony: 7, 7a, 8 i 8a) zdecydowanie lepiej służył dostawcom wyposażenia warsztatowego. Czy im bliżej stoisk Motor Show, tym mniejsza szansa na kontakty z fachowcami branży warsztatowej? Zdania są podzielone. Z kolejnych rozmów z wystawcami TTM 2014 wyłania się taki oto obraz. Kto zwlekał do ostatnich chwil z podjęciem decyzji o zakupie przestrzeni wystawowej, ten mógł narzekać.

- Akces uczestnictwa w roli wystawcy złożyliśmy pod koniec lutego. Efekt? Mój szef zapowiedział, że o wystawianiu się w Poznaniu częściej niż co cztery lata mam mu nawet nie wspominać – podsumowuje minione wydarzenie Kamila Zap, koordynator sprzedaży krajowej w firmie Fischer Automotive One. - Pokazaliśmy, co prawda, cały asortyment produkowanych elementów, czyli elementy montażowe układów wydechowych: uszczelki, pierścienie uszczelniające, wieszaki gumowe, złączniki rur, zaciski, opaski puszek tłumików oraz podkładki i inne uzupełniające artykuły dla motoryzacji, ale tylko sobota i niedziela wynagrodziła nam śladową frekwencję zwiedzających przed weekendem. Gdyby nie wcześniej umówione spotkania z klientami stałymi, to byłby dramat.

Nie zawiniła więc tylko mniej atrakcyjna lokalizacja stoiska (wspomniana firma wystawiała się w pawilonie 5A – przyp. red.). Powodów do narzekania nie widzi inny wystawca z tegoż pawilonu.
- Stoiska zlokalizowane poza tzw. czteropakiem były faktycznie mniej widoczne, ale że to był nasz debiut w Poznaniu, trudno o krzywdzący komentarz podsumowujący imprezę – informuje Dariusz Kozioł, prezes firmy Kegger. - Prezentując profesjonalne zabudowy busów i kompletne systemu najazdów, liczyliśmy na zainteresowanie fachowców branży motoryzacyjnej i nie zawiedliśmy się. Pośród odwiedzających gościliśmy wiele osób z Niemiec, Austrii czy Rosji. Ciekawym wydaje się zestawienie powyższych wypowiedzi z komentarzem firmy, która jest stałym wystawcą targów w Poznaniu. Auto-Starter uczestniczy w TTM od 15 lat, prezentując za każdym razem najnowsze katalogi. W tym roku na stoisku można było obejrzeć również film prezentujący nową siedzibę firmy.
[gallery] [/gallery]
- Tak duże targi to doskonała okazja do prezentacji klientom oferty, która na dzień dzisiejszy liczy aż 7000 referencji – wyjawia Marta Wróblewska, Auto-Starter. - Nowe katalogi cieszyły się dużym zainteresowaniem i na pewno zgłosimy swój udział do kolejnej edycji targów. Wydarzenie było także sposobnością do bezpośrednich rozmów ze stałymi, jak i nowymi potencjalnymi klientami. Dla mnie była to podwójna przyjemność, ponieważ był to mój pierwszy udział w targach – przyjemnie było spotkać się z klientami twarzą w twarz i poznać osobiście ludzi, z którymi na co dzień rozmawia się przez telefon. Przyjemnością było też podziwianie...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet