6 i 8 cylindrów na gaz – nowoczesne rozwiązania dla wymagających silników

Mówiąc o nowoczesnych instalacjach gazowych, należy mieć na uwadze raczej instalacje do „nowoczesnych silników”, które napędzają pojazdy. Zasilanie tych silników gazem staje się coraz trudniejsze i nie ma się czemu dziwić – ilość realizowanych procesów przez komputery pokładowe samochodów jest wręcz nie do określenia. Dodatkowym utrudnieniem jest ciągły monitoring przebiegu procesu spalania oraz wydalanych przez silnik spalin.

Kierowcy, którzy zetknęli się z silnikami z wtryskiem bezpośrednim benzyny do komory spalania, dumni z ich osiągów wiedzą, że adaptacja takich jednostek na zasilanie gazem stawia wyższe wymagania zarówno w doborze instalacji, jak i jej montażu oraz kalibracji. Krótko – tylko nieliczni producenci dysponują takim rozwiązaniem. Po prawie 10-letnim doświadczeniu w „zagazowywaniu” 4-cylindrowych silników z wtryskiem bezpośrednim przyszedł czas na większe silniki – 6 i 8-cylindrowe. Chcielibyśmy przybliżyć tę tematykę, ponieważ staje się coraz bardziej aktualna i właściciele tych samochodów zaczynają coraz częściej pytać o montaż instalacji gazowej. Przyczyna jest prosta – coraz więcej samochodów posiada takie silniki. Poniżej przedstawię bliżej rozwiązanie oferowane przez ELPIGAZ z linii Exclusive Line – sekwencyjny wtrysk Stella 4DPI, czyli Stella do Direct Petrol Injection.
Każda samochodowa instalacja gazowa wymaga zastosowania zbiornika gazu – klient potrzebuje dobrze dobranego zbiornika do jego sposobu użytkowania, a samochód nie powinien przy tym tracić zbyt wiele na ładowności, więc z obopólną...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet