Praktyka przede wszystkim – szkolenia w zakresie diagnostyki i naprawy pojazdów

Współczesny samochód może być źródłem niezmąconej satysfakcji dla kierowcy pod warunkiem, że jego skomplikowaną architekturę biorą w opiekę na bieżąco kształceni fachowcy branży warsztatowej. Okazuje się, że tegoroczna propozycja Centrum Szkoleniowego Techniki Motoryzacyjnej Bosch w Warszawie będzie obfitowała w wiele nowych i zaskakujących lekcji zawodu. O aktualnej, ale przede wszystkim najnowszej ofercie szkoleń rozmawiamy z Kierownikiem Działu Technicznego, Arturem Kornasiem.

- Od otwarcia nowej siedziby spółki Robert Bosch w tym miejscu mija kilka lat. Ze zmianą adresu (CSTM Bosch znajduje się przy ulicy Jutrzenki 105 w Warszawie) wiele więcej zmian anonsujecie właśnie w tym roku. Przypadek?
Witryna (www.szkoleniabosch.pl) jest na bieżąco uaktualniania, a aktywność naszych szkoleniowców docenili przełożeni z głównego centrum szkoleniowego koncernu w Plochingen (koło Stuttgartu), przyznając nam nagrodę BEST PRACTICE 2013. Zwykle dwa razy w roku każdy ze szkoleniowców zdobywa tam najświeższą wiedzę. Otóż autorskie pomysły Działu Technicznego spodobały się naszym przełożonym z Niemiec do tego stopnia, że jednym z programów podnoszenia jakości najpewniej będziemy zawiadywali z Warszawy w ramach całej sieci Bosch. To powód do dumy, bo też faktycznie warszawski ośrodek szkoleniowy wyróżnia się ambitnym podejściem dydaktycznym. Dość powiedzieć, że w porównaniu do roku 2013 przybędzie 8 nowych tematycznie szkoleń. Cieszy, że zainteresowanie wiedzą, w jakiej posiadaniu jest nasza firma, kojarzona nie bez powodów z układów elektronicznych, wychodzi poza tradycyjnie postrzegane przez warsztaty mechaniki pojazdowej.
Mogę zdradzić, że jeszcze w tym roku ruszy pionierski system szkoleń organizowanych wspólnie z sieciami warsztatów oponiarskich, a także z producentem instalacji gazowej. Specjalistów od ogumienia interesuje rozwiązywanie dylematów z zakresu geometrii i układów hamulcowych. Warsztaty LPG, zanim zamontują taką instalację, chcą lepiej poznać zasady działania napędu „niezagazowanego”, by tym sposobem eliminować kosztowne pomyłki.
[gallery] [/gallery]
- Takie zaangażowanie wymaga pewnie nowych inwestycji w wyposażenie, skoro też wiele więcej dydaktycznych spotkań ma służyć przekazywaniu ściśle praktycznych porad.
Pomieszczenia centrum szkoleniowego zajmują dwie sale wykładowe do zajęć teoretycznych oraz dwie bardzo dobrze wyposażone hale do ćwiczeń praktycznych. Korzystając z dostępnych urządzeń diagnostycznych, w części praktycznej kursanci mają za każdym razem za zadanie zlokalizować usterkę zadaną wcześniej przez szkoleniowca. Do dyspozycji oddajemy całą gamę urządzeń diagnostycznych firmy Bosch, w tym testery KTS, diagnoskopy FSA, urządzenia do obsługi klimatyzacji ACS, testery wtryskiwaczy EPS i urządzenia do ustawiania geometrii FWA. Podczas zajęć wspomniane usterki lokalizujemy w samochodach, jak i w sześciu silnikach szkoleniowych:...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet