Przygotowanie powierzchni – jakie narzędzia?

W tym wydaniu postaramy się Państwu przybliżyć narzędzia (oraz zakres ich zastosowań), które powinny się znaleźć w nowoczesnym warsztacie blacharsko-lakierniczym. Skupimy się na narzędziach służących do prawidłowego i zgodnego z dzisiejszą technologią przygotowania powierzchni przed procesem lakierowania.

Jak wiadomo, na cały proces naprawy lakierniczej składają się poszczególne etapy: usuwanie starych powłok lakierniczych, szlifowanie spoin, przygotowanie powierzchni pod aplikację szpachlówki, szlifowanie szpachlówki, szlifowanie podkładu wypełniającego, matowanie pod cieniowanie. Podczas prezentacji poszczególnych narzędzi i ich aplikacją postaramy się zachować chronologię zgodną z poszczególnymi etapami. Bardzo ważne! Pamiętajmy, aby wszystkie procesy były przeprowadzone urządzeniami przystosowanymi do odsysania pyłów szlifierskich i były podłączone do systemu odsysania. Nie ma większego znaczenia, czy będzie to stanowisko stacjonarne podłączone do centralnej turbiny odsysającej, czy też stanowisko mobilne oparte na odkurzaczu mobilnym. Odsysając pyły powstałe w procesie szlifowania, minimalizujemy występowanie błędów lakierniczych (wtrącenia), sprawiamy, że temperatura szlifowanej powierzchni jest niższa, a przede wszystkim chronimy nasze zdrowie.
[gallery] [/gallery]
Usuwanie starych powłok lakierniczych
Na tym etapie zależy nam na tym, aby proces był szybki i efektywny. Jakość powierzchni nie jest najważniejsza. Proponuję zastosować jak najagresywniejsze szlifierki. Do wyboru z oferty rynkowej mamy wiele urządzeń, jednak najbardziej efektywna będzie szlifierka typu ROTEX. Charakteryzuje się ona aż dwoma ruchami roboczymi. Pierwszy z nich to ruch mimośrodowy o skoku 5 mm (zwany ruchem „dokładnym”), drugi to połączenie ruchu mimośrodowego o skoku 5 mm z wymuszoną rotacją (zwany ruchem „zgrubnym”). Pracując tą szlifierką z włączonym „zgrubnym” ruchem roboczym, uzyskujemy bardzo dużą wydajność i maksymalne skrócenie procesu. Ponadto możemy również do tego etapu zastosować szlifierki mimośrodowe z napędem pneumatycznym lub elektrycznym o suwie roboczym 7 mm i tarczy szlifierskiej o średnicy 150 mm o średniej twardości. Nie będą one tak efektywne jak szlifierka typu ROTEX, ale również zrealizują to zadanie. Do tego etapu zalecamy zastosowanie materiałów ściernych o gradacji nie mniejszej niż P80, dzięki czemu głębokość rys pozostawionych na...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet