Łożyska oporowe sprzęgła

Grupa Schaeffler jest jednym z liderów wśród dostawców nowoczesnych technologii dla przemysłu motoryzacyjnego. Od lat rozwija konstrukcje komponentów przeznaczonych między innymi dla układu napędowego, w tym komponentów układu sterowania sprzęgłem – łożysk oporowych i elementów z nimi współpracujących.

Pierwsze łożyska oporowe sprzęgła były robione z brązu lub elementów węglowych, montowanych na żeliwnym lub wykutym czopie. Ten typ konstrukcji, rozpowszechniony na początku XX wieku, podlegał szybkiemu zużyciu i musiał być często wymieniany. Na początku lat 30. stare konstrukcje brązowo-węglowe zostały wyparte przez odporniejsze na zużycie łożyska kulkowe, ale do połowy lat 30. zmiany w wyglądzie łożysk oporowych sprzęgła były nieznaczne. Wyraźnie zmiany nastąpiły dopiero po wprowadzeniu tulei prowadzących, wymagających co prawda większych łożysk, ale zapewniających znacznie większą stabilność układu. Przez całe lata 40. i 50. zmiany w układzie sterowania sprzęgłem polegały na zmniejszaniu jego wielkości przy jednoczesnym polepszaniu wytrzymałości i sprawności. Zmian tych dokonywano poprzez stosowanie coraz lepszych smarów i nowych rodzajów...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet