ABS firmy Bosch w milionie motocykli

W Europie i Ameryce Północnej jazda motocyklem jest popularną rozrywką. Jednak na rynkach wschodzących motocykl to dla wielu osób często jedyny dostępny, prywatny środek transportu. Układ ABS dla motocykli oferowany przez firmę Bosch stanowi efektywny środek poprawy bezpieczeństwa pojazdów jednośladowych.

 

- Przy silnym hamowaniu na śliskiej nawierzchni ABS zapobiega zablokowaniu kół i nieuniknionemu w takim przypadku przewróceniu motocykla – podsumowuje zalety układu Gerhard Steiger, prezes działu branżowego Bosch Chassis Systems Control.
W japońskim Tochigi taśmy produkcyjne opuścił niedawno milionowy egzemplarz układu bezpieczeństwa Bosch. Bazując na aktualnej, dziewiątej generacji ABS, Bosch oferuje rozwiązania dla wszystkich motocykli: od układu Front ABS dla rynków krajów rozwijających się, takich jak Indie, Chiny oraz kraje ASEAN, do wchodzącego właśnie do produkcji układu stabilizacji MSC, który umożliwia pełne hamowanie w motocyklach sportowych, także w przypadku pochylenia jednośladu.
Bosch rozpoczął prace nad układem ABS dla motocykli pod koniec lat 80. Punktem wyjścia były układy przeciwblokujące dla samochodów osobowych. W 1994 roku fabrykę opuściły pierwsze układy ABS dla motocykla policyjnego Suzuki. Jednak w kolejnych latach produkcja rosła w powolnym tempie. Zmiana nastąpiła dopiero w roku 2009. Z jednej strony wzrosło zainteresowanie rozwiązaniami technicznymi w zakresie bezpieczeństwa, z drugiej strony – Bosch miał w ofercie nową, dziewiątą generację ABS, która wzbudziła powszechny podziw. Układ, jako pierwszy na świecie, nie wywodził się z techniki stosowanej w samochodach osobowych,...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet