Rodzime testery (cz. 2)

– raport awaryjności. Nie ma urządzenia technicznego, które by się nie psuło. Oczywiście wady produkcyjne to nie jest jedyna przyczyna awaryjności sprzętu. Najczęstszym powodem usterek urządzenia diagnostycznego jest działanie samego użytkownika. Najlepiej oczywiście, gdy tester nie jest wrażliwy na uszkodzenia powodowane przez instalację elektryczną samochodu.

Oczywiste jest, że każdy szanujący się producent zapewnia swoim odbiorcom gwarancję, która chroni ich przed skutkami usterek. Okazuje się jednak, że z zapisami gwarancji jest już całkiem różnie, a jej warunki zależą wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy sprzętu. Tutaj warto rozwiać często powtarzany mit o istnieniu dodatkowej, niezależnej „gwarancji europejskiej”, ważnej dwa lata. Ta „gwarancja europejska” to tak naprawdę uprawnienia konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową, które mechaników nie obejmują, bowiem konsumentem jest „osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową”.
- Mechanik kupujący tester do warsztatu nie jest więc konsumentem, bo kupuje go w związku z działalnością zawodową (a zwykle też i gospodarczą, czyli „na firmę”). Tak więc, kupując tester diagnostyczny, powinniśmy szczególnie zwrócić uwagę na warunki oferowanej gwarancji – wyjaśnia Jarosław Raczyński, dyrektor ds. handlowych, Axes System sp. z o. o. - Szczegółowe zapisy regulują nie tylko zakres usterek objętych gwarancją, ale też czas trwania naprawy, ewentualne ukryte koszty (np. koszt dostawy do serwisu), obowiązki kupującego (np. obowiązek zachowania oryginalnego opakowania), przyczyny utraty gwarancji (np. użycie nieoryginalnych akcesoriów).
Praktyka pokazuje, że w przypadku większości testerów gwarancja ta trwa rok, a realizacja uprawnień z niej wynikających przebiega różnie. Jak się okazuje, typowym i najbardziej uciążliwym problemem jest długi czas napraw, tłumaczony zwykle koniecznością odesłania testera do producenta zagranicznego lub brakiem części zamiennych i koniecznością ich...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet