Produkcja w branży motoryzacyjnej

Jak mówi Soren Kristensen, Marketing Service Manager Global Parts & Service w TRW Automotive Aftermarket, produkcja wymaga długofalowych rozwiązań. „Chociaż początkowy sukces firm w krajach o niskich kosztach pracy może być przypisany oszczędnościom w tym zakresie, ich długoterminowy sukces zawdzięczany jest inwestycjom poczynionym na rzecz udoskonalania i rozwoju procesu produkcji”.

Konkurencyjne środowisko naszego przemysłu w ciągu ostatniej dekady było świadkiem procesu globalizacji i kolejnych konsolidacji. Dotyczy to zarówno produkcji, jak i dystrybucji. Proces konsolidacji pozwala na zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki wykorzystaniu ekonomii skali. W efekcie, w przypadku producentów, widzimy coraz wyraźniejszą tendencję do dokonywania fuzji lub przejęć firm oraz powstawania spółek.
Rozwój rynków, takich jak chiński, rosyjski, indyjski czy brazylijski (BRIC) spowodował zmiany w produkcji samochodów pod kątem obsługi wschodniej części globu. Dostawcy obsługujący koncerny motoryzacyjne muszą obecnie być w stanie świadczyć usługi na skalę światową. Dynamika globalnego popytu na samochody również uległa zmianie, co oznacza, że dla potrzeb pokrycia błyskawicznie rozwijających się rynków BRIC wymagane jest posiadanie coraz większych zasobów produkcyjnych. Jednocześnie obserwujemy spadek wymagań względem skali produkcji na terenie rozwiniętych już rynków zachodnich, takich jak Europa i USA.
Zgodnie z tym trendem dostawcy współpracujący z producentami wyposażenia oryginalnego starają się szybko rozwinąć możliwości produkcyjne w krajach wschodnich. Plany ekspansji TRW np. na rynek chiński są imponujące. Inwestycje firmy obejmą Centrum Techniczne, które docelowo będzie zatrudniać ponad 1000 inżynierów, rozwój lub budowę siedmiu placówek światowego formatu do obsługi krajowego rynku producentów OE, a także niedawno otwarty zakład produkcji klocków hamulcowych.
Produkcja w każdej branży wymaga opracowania długoterminowej...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet