Rok ubiegły i perspektywy na 2014 r.

Szanowni Państwo!
Przedstawiamy Państwu opinie przedstawicieli firm sektora warsztatowego odnośnie minionego roku, ich dokonań w 2013 r., a także prognozy na rok bieżący. Zadaliśmy im trzy pytania:
1. Ocena rynku warsztatowego w 2013 r. w porównaniu do roku 2012 (z punktu widzenia Państwa firmy).
2. Osiągnięcia firmy w roku 2013.
3. Prognozy na rok 2014.

Andrzej Senkowski
Polcar
1. Patrząc na warsztaty zaopatrywane przez Autoryzowaną Sieć Handlową Polcar, klientów i dystrybutorów Polcaru, widzimy jasno, że tracą klientów te z nich, które nie sprawdzają i nie porównują cen zakupu części lub nie kontrolują ich jakości. Bo przecież klient, który zrazi się do warsztatu, bo założono mu bubel, z reguły do takiego warsztatu nie wróci. Polcar świadomie i uczciwie oznakowuje wszystkie sprzedawane części symbolami jakości obowiązującymi w Polsce.
Nie ustajemy w wysiłkach, by przekonać naszych odbiorców na wszystkich szczeblach – od odbiorcy ostatecznego kupującego w warsztacie czy sklepie, aż po członków naszej Autoryzowanej Sieci Handlowej, by pamiętali o filozofii uczciwego wyboru, którą oferuje i promuje Polcar. Bo jeśli klientowi zależy na kupieniu trwałej i dobrej jakościowo części, to powinien przecież ograniczyć się do wyboru pomiędzy częściami oryginalnymi a częściami o porównywalnej jakości, omijając szerokim łukiem zamienniki. Niby wszystko proste, ale nadal wielu również naszych klientów ogranicza się do oferowania tylko najtańszego zamiennika, nawet jeśli różnica cenowa pomiędzy nim a częścią o porównywalnej jakości jest bardzo mała... Niestety, wiele warsztatów również stosuje przy doborze części wyłącznie kryterium ceny, tracąc często zaufanie klientów.
Niestety, również wielu dystrybutorów nie wykazuje się wiedzą w zakresie oferowanych przez siebie części, a w ich katalogach jakość jest często sztucznie zawyżana. Takie praktyki skutecznie kompromitują niezależnych dystrybutorów i ułatwiają dealerom i generalnym importerom aut prowadzenie negatywnych kampanii reklamowych. W tym bałaganie nieuczciwych informacji zawartych w katalogach części gubią się niestety również i warsztaty. Pocieszające jest jednak to, że coraz więcej warsztatów zrozumiało, że są takie asortymenty części jak np. części nadwozia, termika, ale i oświetlenie, które wymagają od dystrybutora i importera ogromnej wiedzy. Aby tę wiedzę popularyzować wśród użytkowników samochodów, warsztatów i sklepów, uruchomiliśmy ostatnio na naszej stronie www.polcar.com przeglądarkę internetową pełnego naszego asortymentu połączoną z zakładkami „Wiedza”, w których prezentujemy, co warto wiedzieć przy wybieraniu poszczególnych rodzajów części samochodowych...
Zatem nasze motto: „Twoje części samochodowe”, uzupełniamy teraz, umożliwiając uczciwy wybór pomiędzy częścią oryginalną, częścią o porównywalnej jakości a zamiennikiem. Jesteśmy przekonani, że warsztaty dające taki właśnie wybór przetrwają i będą dalej się rozwijać.

2.
- Dalszy wzrost obrotów tak na rynku krajowym, jak i w eksporcie.
- Uruchomienie tzw. regału automatycznego w naszym magazynie centralnym.
- Uruchomienie przeglądarki internetowej naszego asortymentu, która daje unikalną możliwość doboru różnych asortymentów części do danego samochodu, począwszy od części mechanicznych aż do nadwozia, termiki czy akcesoriów.
- Nadal realizujemy rozwój (wraz z młodym parkiem samochodowym liczącym ca. 100 samochodów) wyłącznie w oparciu o wypracowane środki bez angażowania obcego kapitału. To w dzisiejszej rynkowej rzeczywistości kolejny unikat.

3. Jeśli uda się utrzymać dotychczasowy rozwój, to po raz kolejny staniemy przed koniecznością rozbudowy magazynu. Ale tego typu problemy chcieliby zapewne mieć wszyscy...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet