Początki były trudne

– 10 lat Liqui Moly w Polsce. Niemiecki producent olejów silnikowych, dodatków do paliw i oleju oraz chemii warsztatowej – firma Liqui Moly, obchodzi w styczniu 2014 r. 10-lecie obecności na polskim rynku.

Istniejąca od 1957 roku marka nie śpieszyła się z wejściem na polski rynek. Przed 1989 rokiem było to oczywiście niemożliwe, ale nawet po przemianach gospodarczych w Polsce i zjednoczeniu Niemiec z oficjalnym rozpoczęciem działalności w naszym kraju Liqui Moly czekało aż 14 lat.
- Wcześniej byliśmy obecni w 80 krajach na całym świecie. Kilka lat szukaliśmy odpowiedniego partnera dla rozwoju naszego biznesu w Polsce – przyznaje Gerhard Riedmüller, dyrektor ds. eksportu Liqui Moly. - W 2004 roku działalność zaczęło pierwszych czterech przedstawicieli handlowych.
Jednym z nich był Adam Żaczek, który wspomina trudne początki.
- Produkt był drogi, a niemieckie nazwy tak trudne do zapamiętania dla Polaków, że klienci wymyślali dla nich własne określenia.
Budowa zaufania warsztatów do nowej marki wiązała się z klasyczną pracą u podstaw.
- Musieliśmy tłumaczyć, dlaczego klient będzie chciał zapłacić więcej. Bardzo ważnym argumentem okazywał się kraj pochodzenia naszych produktów. W tym czasie trwała moda na przenoszenie produkcji do Chin, a my oferowaliśmy coś prawdziwie niemieckiego, co...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet