Liczy się wizerunek marki premium!

Poziom usług serwisowych musi być niezmiennie wysoki bez względu na miejsce montażu urządzeń i linii diagnostycznych – zapewnia człowiek, któremu w lutym br. powierzono gruntowny proces naprawczy w polskiej spółce koncernu MAHA Maschinenbau GmbH & Co. Peter Surray, Prezes Zarządu i Dyrektor Sprzedaży MAHA Polska z siedzibą w Tarnowskich Górach, opowiada o szczegółach „nowego otwarcia”. Rozmawia Rafał Dobrowolski.

- Czy to prawda, że rozpoczął Pan rządy od dokonania poważnych zmian?
 Zmiany zaistniały, jednak były one związane z ulepszeniem MAHA Polska. Każdy pracownik otrzymał szansę wykazania się umiejętnościami pracy w grupie. Odkąd w lutym pojawiłem się w firmie, bacznie obserwowałem zastaną strukturę decyzyjno-administracyjną. Jeśli jesteśmy marką premium, to musimy się wykazywać jakością obsługi klienta na wysokim poziomie. Pragnę zaznaczyć, iż pokładam nadzieję w pracy zespołu i wszystkich pracowników MAHA Polska obdarzyłem dużym mandatem zaufania, mając nadzieję, że się nie zawiodę.

- Pana nazwisko budzi skojarzenia z kulturą anglosaską i jednocześnie zwycięzcą konkursu na stanowisko prezesa polskiej spółki-córki niemieckiego koncernu. Tymczasem dobrze włada Pan językiem Słowian.
Jestem Europejczykiem z mocnymi korzeniami polskimi. Z Mazur pochodzi moja matka. Rodzina ze strony mojego ojca wyemigrowała w XIX wieku z Wielkiej Brytanii do Niemiec. Mój ojciec prowadził swego czasu warsztat samochodowy w okolicach Olsztyna. Jestem więc mocno związany z kulturą polską. Tu rozpocząłem karierę zawodową, pełniąc obowiązki w spółkach handlowych. Zawsze interesowała mnie strategia, finanse, zarządzanie zespołem. Od początku kariery zawodowej bliskie mi były zagadnienia związane z optymalizacją zagadnień logistycznych.
Gdy tylko objąłem stanowisko w MAHA Polska, to jedną z pierwszych decyzji była reorganizacja serwisu. Zawsze moim oczkiem w głowie była strategia działania zorientowana na zespół. To ludzie tworzą wizerunek marki, więc proces naprawczy zacząłem od reorganizacji struktury wewnętrznej. Nie ma dziś u nas dyrektorów, są za to kompetentni kierownicy. Wprowadziłem wiele nowych zasad, które także i mnie obowiązują. Prosta struktura organizacyjna w MAHA Polska zapewnia łatwą i szybką realizację zleceń napływających od klientów.
Przydało się doświadczenie wyniesione w związku z pełnionymi funkcjami w dużej, dobrze prosperującej na rynku polskim firmie, w której odpowiadałem za inwestycje i rozwój sieci dilerskiej. Wówczas poznałem zagadnienia związane z obsługą klienta kluczowego i z zasadami panującymi przy sprzedaży sprzętu na potrzeby jednego z koncernów motoryzacyjnych na terenie Polski.

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet