Wymiana rozrządu – VW 2,0 CR CBDB

– krok po kroku. Dwulitrowy silnik Common Rail o kodzie CBDB z powodzeniem stosowany między innymi w takich pojazdach, jak: VW Golf V, VW Golf VI, VW Jetta, VW Scirocco, od momentu wprowadzenia stał się jednym z najpopularniejszych diesli w grupie VAG. Jego popularność, a co najważniejsze, wynikające z niej duże przebiegi wymuszają okresową wymianę komponentów rozrządu.

W niniejszym artykule eksperci z ContiTech PTG postarają się przeprowadzić Państwa przez prawidłowy demontaż i montaż wszystkich komponentów układu rozrządu, by usługa wymiany całego układu w silniku CBDB nie pociągała za sobą kosztownych reklamacji oraz odbywała się tylko w terminach ściśle do tego przewidzianych.
Ważne! Prawidłowa wymiana rozrządu powinna obejmować wszystkie komponenty współpracujące z paskiem rozrządu, tj. rolki napinające, rolki prowadzące, pompę wody oraz wszystkie pozostałe elementy przewidziane przez producenta pojazdu (śruby, nakrętki, uszczelniacze).
Czas pracy niezbędny do wykonania wymiany dla wszystkich silników wynosi 2,2 godziny.

Do wymiany konieczne są następujące narzędzia:
- trzpień blokujący wałka rozrządu (OE 3359),
- trzpień blokujący koła pompy wysokiego ciśnienia (OE 3359),
- narzędzie blokujące (OE T 10172, OE T 10172/4),
- narzędzie blokujące wał korbowy (OE T 10050),
- klucz nasadowy (OE T 10264),
- kołek wytyczający (OE T 10265).
[gallery] [/gallery]
Wskazówki bezpieczeństwa

- Silnik należy obracać TYLKO za koło osadzone na wale korbowym w kierunku obrotów. Koło osadzone na wale korbowym i koło na wałku rozrządu nie mogą być obracane po zdjęciu paska zębatego!
- Unieruchomienia wałka rozrządu nie można używać jako oporu podczas odkręcania i dokręcania koła wałka rozrządu.
- Podczas obracania wałka rozrządu wał korbowy nie może znajdować się w górnym martwym punkcie.
- Zwrócić szczególną uwagę, by pasek nie został zanieczyszczony olejem lub płynem chłodniczym.
- Prace w układzie rozrządu należy wykonywać tylko przy zimnym silniku.
- Zanotować kod radia. Odłączyć zacisk ujemny akumulatora.

Momenty dokręcenia
Uwaga! Śruby i nakrętki powinny być wymienione na nowe nawet w przypadku, gdy producent tego...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet