Technologia napraw wtryskiwaczy VDO PIEZO

Pierwszy na świecie układ wtryskowy Diesla z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi był prekursorem obecnych układów Common Rail marki Continental. Continental to międzynarodowa spółka akcyjna, która jest wiodącym producentem ogumienia, systemów hamulcowych, systemów kontroli stabilności pojazdu oraz systemów wtrysku paliwa do silnika.

Systemy wtrysku paliwa produkowane są obecnie pod marką VDO, chociaż większość lepiej kojarzy te układy pod nazwą Siemens (w pewnym okresie nazwa Siemens została zmieniona na Siemens-VDO, by po pewnym czasie zmienić się po raz kolejny, tym razem na Continental). Układ wtryskowy VDO Common Rail składa się z następujących komponentów: pompy wysokiego ciśnienia, wtryskiwaczy piezo, zasobnika (szyny), przewodów i jednostki sterującej (ECU). Pompa wysokiego ciśnienia dostarcza paliwo do zasobnika pod wysokim ciśnieniem, zasobnik zasila przewodami wtryskiwacze piezo. Sterownik (ECU) steruje wtryskiwaczami piezo, aby właściwa ilość paliwa dostarczona została do cylindrów w odpowiednim czasie. Piezoelement umożliwia ekstremalnie krótkie czasy włączeń dla dokładnej kontroli i uzyskania jak najmniejszej dawki wtrysku. Oznacza to, że wtryskiwacz ma możliwość wielokrotnego, powtarzalnego wtrysku paliwa.

Przez bardzo długi okres nie wprowadzano...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet