Pożar w komorze silnika

– czy to możliwe? Niewłaściwy montaż przewodów wysokiego napięcia może nieść za sobą rozmaite, nieoczekiwane konsekwencje.

Jedną z najprostszych pomyłek jest zamienienie kolejności przewodów i podłączenie ich do niewłaściwych cylindrów. Konsekwencją tego błędu może być brak możliwości uruchomienia silnika. Przy długotrwałych próbach rozruchu może dojść do zalania świec, a to będzie wymagało ich czyszczenia. Innym, dość powszechnym błędem jest niewłaściwy montaż przewodu. Nie występuje wtedy charakterystyczny „klik”, który wyraźnie słychać przy prawidłowym zatrzaśnięciu konektorów przewodów zapłonowych na świecy bądź w gnieździe rozdzielacza zapłonu. Taki niewłaściwy montaż może objawiać się dopiero po jakimś czasie lub w trakcie jazdy. Źle zamocowane końcówki kontaktowe pod wpływem drgań silnika będą zmieniały swoje położenie, na skutek czego może dojść do wypadania zapłonów, a nawet do zaprzestania podawania wysokiego napięcia na jedną ze świec oraz brak pracy jednego z cylindrów.

Podobne objawy mogą występować przy zamontowaniu przewodów na zanieczyszczone powierzchnie styków na świecy bądź w rozdzielaczu zapłonu. Zdarza się również, że wibracje silnika mogą powodować odkręcanie się baryłki kontaktowej z gwintu świecy, a następnie odsunięcie tej baryłki od samej świecy i brak kontaktu powodujący zanik iskry lub jej znaczne osłabienie. W skrajnych przypadkach może dojść do spadnięcia całego przewodu ze świecy. Częstym błędem związanym z brakiem baryłki kontaktowej na świecy jest niezwrócenie uwagi, że...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet