Artykuły » 05/2013 » Wydarzenia » Genewa 2013

Genewa 2013

– pojazdy koncepcyjne. Coroczny Salon Samochodowy w Genewie jest miejscem prezentacji najnowszych osiągnięć przemysłu motoryzacyjnego. Poza samochodami, które przygotowywane są do produkcji seryjnej, niektóre firmy uchylają rąbka tajemnicy o swoich działaniach przyszłościowych.

Pokazano tu zarówno kilka pojazdów mających duże szanse na wdrożenie w niedalekiej przyszłości, jak również takie, które świadczą o przewidywanych kierunkach rozwoju techniki samochodowej w dalszej przyszłości. Wszystkie te pojazdy są określane angielskim słówkiem concept, ale bardziej zrozumiałe byłyby dwa określenia, pojazdy prototypowe i studialne.

Prototyp Hondy
Na stoisku Hondy pokazano model o nazwie Civic Tourer Concept. To właśnie prototyp wersji nadwoziowej kombi bazującej na aktualnej generacji Civica. Nie ujawniono jeszcze żadnych informacji technicznych o tym modelu, ale być może nastąpi to podczas jesiennego Salonu we Frankfurcie, bo wersja produkcyjna ma być gotowa za rok. Może niektórzy pamiętają, że dawniej w rodzinie Hondy Civic bywały takie praktyczne nadwozia. Ostatnie kombi występowało w szóstej generacji Civica, a jego produkcję zakończono w 2000 roku. Sylwetka nowego modelu Tourer Concept wyróżnia się agresywną stylizacją o sportowym charakterze. Szczególną uwagę zwracają mocno (chyba nadmiernie) uwypuklone nadkola i silnie opadająca linia dachu. Otrzymano w ten sposób spójną sylwetkę wydłużonego pojazdu. Kształt dachu ułatwia opływ powietrza, ale ogranicza wysokość otworu tylnych drzwi i przestrzeni bagażowej. Silniki i inne zespoły mechaniczne zostaną przejęte z bazowych wersji Civica.

Sportowa Toyota
W Genewie odbyła się również pierwsza prezentacja otwartej wersji nadwoziowej sportowej Toyoty oznaczonej jako FT 86 Open Concept. To też prototyp i można się spodziewać, że litery FT (Future Toyota) zostaną za rok zamienione na GT i wówczas pojazd trafi do sprzedaży. Model FT 86 bazuje konstrukcyjnie na wersji coupé, która jest produkowana od 2012 roku w kooperacji z firmą Su-baru. Rozstaw osi wynosi 2570 mm, długość całkowita 4240 mm, a szerokość 1750 mm. Struktura nośna została odpowiednio wzmocniona, a drzwi już w wersji coupé nie miały ramki w górnej części. Zastosowany będzie miękki, wielowarstwowy, składany dach, ale przewiduje się także możliwość stosowania hardtopu. Dach miękki będzie składany elektrycznie, ale szczegółów...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet