IX Konferencja Szkoleniowa „Stacje Kontroli Pojazdów – 2013”

Co z tymi badaniami? O kondycji badań technicznych rozmawiano w Zakopanem (17-19 kwietnia 2013 r.). Organizowane przez Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów spotkania są jedyną w swoim rodzaju okazją do zapoznania się z najnowszymi zmianami prawa związanymi z działalnością SKP oraz z propozycjami zmian w systemie badań technicznych pojazdów. Nie inaczej było i tym razem.


Uczestnikami spotkania byli przedstawiciele całego systemu badań technicznych pojazdów. Referaty i dyskusje dotyczyły najbardziej aktualnych zagadnień i problemów środowiska. Mottem tegorocznej konferencji było pytanie: „Co z tymi badaniami? – o kondycji badań technicznych”. Organizatorzy chcieli tym samym odnieść się do obserwowanego spadku autorytetu środowiska diagnostów w społeczeństwie. Niżej prezentujemy najważniejsze naszym zdaniem treści referatów, jakie wygłoszono drugiego dnia konferencji. Wystąpienie przedstawiciela Komendy Głównej Policji, Armanda Koniecznego, na temat „Wypadki z powodu niesprawności technicznej pojazdów w roku 2012” głośno komentowano podczas kuluarowych dyskusji. Przedstawiciel służb mundurowych, odnosząc się do niepokojących zjawisk, zwłaszcza faktu, że około 30% użytkowników pojazdów przyjeżdża na badania techniczne po terminie, omówił przyczyny wypadków drogowych w ujęciu notatek policyjnych. Okazuje się bowiem, że o ile czynnik ludzki stanowi tylko ok. 7% przyczyn wypadków, to zwykle umyka nam kolejny fakt. Jak wygląda w kraju praktyka oględzin dokonywanych przez biegłego? Czy aby to nie kolejny czynnik ludzki, który wpływa na bezpieczeństwo ruchu drogowego?
- O ile bowiem w policyjnej statystyce pojawia się kategoria „niezawiniona niesprawność pojazdu”, a która dotyczy wypadków nagłych – np. wystrzał z opony, czyli trudnych do przewidzenia, to równie istotne w mojej opinii jest zagadnienie oględzin tego typu wraków – przybliżał kulisy pracy drogówki przedstawiciel Policji. - To niby tylko 100 wypadków rocznie, ale według mnie przyczynek do ważnego pytania. Czy ktoś w Polsce dokonuje oględzin wraku z sposób profesjonalny? Oczywiście biegły sądowy nie jest wyposażony w odpowiednie narzędzia. Najczęściej zbiera materiały wprost z parkingu depozytowego, gdzie nie ma nawet możliwości zaglądnięcia pod spód auta! Najczęściej też w sądzie nie jest w stanie wskazać przyczyny. To problem, który warto rozwiązać.
Wystąpienie podgrzało trochę atmosferę spotkania. Kolejnym punktem programu było wystąpienie poświęcone budowaniu strategii biznesowej przez właścicieli SKP. Jarosław Cichoń z firmy W.S.O.P. omówił możliwości...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet