BMW 540i 2008 E60 N62N

– świecąca kontrolka MIL. W praktyce warsztatowej bardzo często pojawiają się problemy, które sprawiają pozory banalnych, a jednak ich usunięcie okazuje się stosunkowo trudne. Kosztowne, ponieważ czasochłonne poszukiwanie przyczyn usterki może zostać ograniczone do minimum, jeśli tylko znajdziemy czas na rzetelną analizę sytuacji.

Fakt posiadania drogiego samochodu, jakim jest nasz dzisiejszy bohater,  nie świadczy o tym, że jego właściciel ma ochotę dużo płacić za jego nieskuteczne próby naprawy, a tym bardziej tracić czas na  wizyty w kolejnych warsztatach, które nie potrafią jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, co się dzieje?
W warsztacie pojawia się samochód BMW 540i – nie jest młody, nie jest stary, jednak z usterką. Usterka nie ma specjalnie wpływu na jazdę samochodem, jednak świecąca się kontrolka silnika na desce rozdzielczej skutecznie denerwuje właściciela. W samochodzie nie odczuwa się konsekwencji palącej się lampki MIL, brak trybu awaryjnego, jednak po przeprowadzeniu odczytu błędów zapisanych w sterowniku silnika pojawia się ich kilka. Błędy są związane ściśle z emisją spalin, dotyczą sond lambda. Pierwszą reakcją warsztatu na usterkę była spontaniczna i rutynowa ocena –  pojawił się problem z serii standardowych, sonda lambda.
W przypadku tego samochodu, w tej wersji silnikowej, zamontowano w układzie wydechowym 4 sondy.

Błędy określają kilka problemów. W pierwszej kolejności pojawiły się błędy najistotniejsze, strategicznie dla sterownika:
- czujnik tlenu – rząd 1, czujnik 1 – mieszanka uboga lub brak czujnika,
- czujnik tlenu – rząd 2, czujnik 1 – mieszanka uboga lub brak czujnika.

Kolejne...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet