Niedomagania rozrusznika motocyklowego

– istotne wskazówki. Rozruszniki motocyklowe różnią się od samochodowych dużo mniejszymi wymiarami. Niektóre mają wbudowaną przekładnię planetarną.

Małe wymiary rozruszników motocyklowych sprawiają, że małe są nie tylko wymiary obudowy, ale także małe są przekroje przewodów w uzwojeniach, małe są średnice łożysk i wymiary szczotek. Utrudnione jest także odprowadzenie ciepła. Wszystko to sprawia, że rozruszniki te działają nieco inaczej niż samochodowe. Oczywiście tak samo jak w samochodach rozrusznik napędza wał korbowy silnika, ale zwykle nie za pośrednictwem jednej, lecz kilku przekładni o bardzo dużych przełożeniach. Tylko w nielicznych motocyklach, takich jak dwuzaworowe BMW serii „R”, montowane są dość duże rozruszniki wyglądające i działające identycznie jak rozruszniki samochodowe.

Potrzebują one dużego prądu rozruchowego i oczywiście dużego oraz ciężkiego akumulatora w instalacji elektrycznej. Większość konstruktorów motocykli stara się możliwie zminimalizować masę pojazdów, dlatego montują lekkie akumulatory o prądzie rozruchowym poniżej 100 A. Przy małym prądzie rozruchowym samochodowemu rozrusznikowi trudno byłoby obracać wałem korbowym silnika, dlatego rozruszniki motocyklowe są silnikami...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet