Cewki (cz. 2) zapłonowe

Rozwój motoryzacyjnej elektroniki pozwolił wyeliminować z układów zapłonowych mechaniczne przerywacze i rozdzielacze impulsów wysokiego napięcia będące najbardziej zawodnymi ich elementami.

Mikroprocesorowe sterowniki silników, zarządzające równocześnie systemami zapłonu i wtrysku paliwa, precyzyjnie dostosowują osobno dla każdego cylindra moment przeskoku iskry na świecy oraz wielkość wtryskiwanych dawek do aktualnych warunków pracy. W związku z tym w latach 90. ubiegłego stulecia powstały nowe konstrukcje cewek zapłonowych. Stosunkowo najwcześniej pojawiły się pojedyncze cewki zminiaturyzowane, z racji swych rozmiarów i kształtów zwane potocznie kompaktowymi lub ołówkowymi. Montowano je bezpośrednio na świecach zapłonowych, dzięki czemu można było zrezygnować z elastycznych przewodów wysokiego napięcia. Rozwiązanie to jednak nie zyskało powszechnego uznania, ponieważ: po pierwsze – cewka...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet