Artykuły » 11/2013 » Części » Więcej za mniej

Więcej za mniej

Firma Federal-Mogul opracowała technologie, które mogą pomóc producentom silników samochodowych ograniczać zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.

Dzięki innowacyjności nowych rozwiązań możliwy jest kompromis pomiędzy produkcją silników o zmniejszonej pojemności skokowej oraz dużej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ich trwałości.

Lepsze osiągi silników
Elastothermic to nowy rodzaj tłoków opracowanych przez Federal-Mogul, zaprojektowany z myślą o kolejnej generacji silników charakteryzujących się mniejszą pojemnością skokową i większą mocą. Downsizing, na który decyduje się coraz więcej koncernów motoryzacyjnych, oznacza bardziej skomplikowaną budowę silnika oraz większe obciążenia poszczególnych elementów jednostki napędowej. Tłoki Elastothermic pozwalają zwiększyć stopień sprężania oraz moc, a co najważniejsze – nie osiągają tego kosztem mniejszej trwałości silnika czy wzrostu pojemności skokowej. Nowe tłoki charakteryzują się niską masą, niskim współczynnikiem tarcia oraz zwiększoną odpornością na wysokie temperatury – szczególnie w obrębie korony tłoka, gdzie temperatura jest najwyższa i sięga nawet kilkuset stopni Celsjusza. W rezultacie podzespoły te mają zwiększoną wytrzymałość, która jest szczególnie ważna w nowoczesnych silnikach o wysokim stopniu sprężania. Producenci używają coraz bardziej...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet