Warsztatowy tydzień w Las Vegas

W połowie października br. w Las Vegas (USA) odbył się Automotive Service & Repair Week (ASRW), na który składają się NACE (The International Autobody Congress & Exposition) oraz CARS (Congress of Automotive Repair and Service).

Blisko 70 różnorakich referatów, a wszystkie wygłaszane przez trzy dni od wczesnych godzin porannych do późnego popołudnia – gdyby chcieć wysłuchać wszystkich wystąpień prelegentów, trzeba by sobie zarezerwować ponad 100 godzin wolnego czasu! Oczywiście nikomu taka sztuka udać się nie mogła, bo niemało wystąpień odbywało się po prostu równolegle, każde zaś w innej sali gigantycznego kompleksu Mandalay Bay Convention Center w Las Vegas (16-18 października br.). I na to był sposób. W dobie zdobyczy IT świetnym pomysłem organizatorów okazał się zestaw płyt z nagraniami z wszystkich wykładów. Kompletną prezentację audio można było nabyć ostatniego dnia rozmów CARS.

[img_full]10933|Atmosfera Las Vegas sprzyja organizowaniu targów warsztatowych.[/img_full]
[img_full]10934|„Nowoczesny Warsztat” jest patronem prasowym Automotive Service & Repair Week. W tle hotel i kasyno Mandalay Bay, w którym odbywała się impreza.[/img_full]
Kongres specjalistów od napraw i serwisu pojazdów rozpoczął się od prelekcji dotyczącej technologii odbudowy poszyć aluminiowych. Gary Opferman, trener międzynarodowej organizacji I-CAR, która od 1979 roku zajmuje się działalnością szkoleniową (typu non-profit) na potrzeby branży motoryzacyjnej, sporo też miejsca poświęcił zagadnieniom związanym z koniecznością bezbłędnej identyfikacji różnego rodzaju stali i materiałów budujących strefy zgniotu. Podczas spotkania nie zabrakło wskazówek dotyczących wyposażenia warsztatów samochodowych w niezbędny sprzęt do napraw powypadkowych. Krótko potem odbyła się prelekcja nt. technik wymiany szyb samochodowych, diagnozy uszkodzeń i możliwości reperacji. Fachowych rad udzielał Johnny Dickerson, specjalista Collision Repair Training. Krótko przed południem profesjonaliści branży warsztatowej przysłuchiwali się dyskusji, której moderatorem był Dave Smith z firmy Enterprise Holdings. „O alternatywie, czyli jak rozumieć konsolidację na rynku napraw i kto okaże się zwycięzcą lub przegranym” wypowiadali się specjaliści w osobach: Rick Wood, Chris Pohanka, Bill Aeschliman, Ron Nagy. W kolejnych wystąpieniach głos zabrali szefowie firm działających na rynku aftermarket, m.in.: Mike Jones (Discover Leadership), Bob Kirstiuk (Advantage Parts Marketing), Michael Macalusco (CARSTAR Canada), Andrew Peet (Innovation Group). O perspektywach rynku napraw wypowiadali się specjaliści z: Service King Collision Centers, CARSTAR, The Boyd Group, Caliber Collision Centers, ABRA Auto Body & Glass. Sporo miejsca poświęcono roli mediów społecznościowych i kluczowej roli w budowaniu przewagi konkurencyjnej dzięki profesjonalizacji kontaktów w sieci. Dyskusja nad ekonomiką warsztatów zdominowała referaty i panele dyskusyjne drugiego dnia CARS. Znawcy rynku amerykańskiego zgodzili się, że największym wyzwaniem pozostaje rzetelny proces szacowania kosztów napraw.

[img_full]10935|Jan Srack z Matrix Electronic Measuring prezentuje Matrix Wand. Urządzenie dokonuje precyzyjnych pomiarów pojazdu i pozwala w bardzo krótkim czasie sprawdzić czy auto było powypadkowe.[/img_full]
[img_full]10936|[/img_full]
- Umiejętność kalkulacji...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet