Efektywny „downsizing” dzięki rozwiązaniom firmy Schaeffler

Przez wiele dekad mottem konstruktorów silników było twierdzenie: Czy jest coś lepszego niż większa pojemność? Poza tym zwiększanie pojemności było niemal jedynym sposobem, w jaki konstruktorzy potrafili dać silnikom większą moc i moment obrotowy. To podejście zmieniło się w latach 70., kiedy na rynku pojawiły się pierwsze turbodoładowane silniki benzynowe.

Dziś świat nowoczesnych silników przeszedł wielką zmianę. Od pewnego czasu o wiele mniejsze jednostki posiadają osiągi, które kiedyś były dla nich nieosiągalne. Kluczem do tego jest tzw. downsizing. Jest to więcej niż tylko turbodoładowanie, mniejsza ilość cylindrów i zmniejszona pojemność. Efektywny downsizing i przeniesienie pracy silnika na poziom niższych prędkości obrotowych są możliwe tylko dzięki zastosowaniu interaktywnych technologii. Jednym z liderów w projektowaniu nowych rozwiązań dla innowacyjnych konstrukcji mniejszych silników jest firma Schaeffler.

Punkt 1. Zoptymalizowane tarcie łożysk tocznych i powłok
Turbodoładowanie powoli staje się standardem w technologii konstruowania nowoczesnych silników i jest oczywiście kluczowym elementem downsizingu. To z kolei korzystnie wpływa na zużycie paliwa bez potrzeby rezygnowania z osiągów. Bez względu na to, który ze sposobów zmniejszenia silnika zostanie zastosowany, musi zostać zachowana wytrzymałość materiału i komfort prowadzącego pojazd. Bogata oferta komponentów zarówno dla silników, jak i układu przeniesienia napędu firmy Schaeffler czyni ją jednym z najważniejszych dostawców przemysłu motoryzacyjnego mającego wpływ na rozwijanie...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet