Za kulisami IAA 2013

– strategiczny partner OE i aftermarketu. Podczas każdego spotkania prasowego strategiczny partner fabryki w Ingolstadt dowodzi nam, jak wielkie znaczenie ma przewaga technologiczna i trzeba przyznać, że produkty LuK INA FAG poznajemy także od strony warsztatowej. Kiedy 15 września na torze w Oschersleben Mike Rockenfeller w żółto-zielonym Audi utrzymuje pozycję lidera w klasyfikacji generalnej DTM 2013, my w gronie dziennikarzy wspominamy gonitwę, w jakiej od kilku dni uczestniczymy w towarzystwie naszych przewodników z firmy Schaeffler.

Dla fachowców branży warsztatowej produkty LuK INA FAG brzmią swojsko. Schaeffler Automotive Aftermarket dostarcza je na rynek samochodowy, a wszystkie części zamienne – począwszy od łożysk, podzespołów silnika, na komponentach układu napędowego i skrzyniach biegów skończywszy – noszą jakość pierwszego montażu (OE). Nie może być inaczej, bo też historia Grupy Schaeffler to ponad 100 lat kooperacji z marką, której trudno odmówić pozycji lidera w świecie motoryzacji. Liczne rozwiązania technologiczne realizowane są z Audi wspólnie lub na wyłączne zlecenie koncernu z Ingolstadt.
- Kluczowe dziś produkty naszego silnego partnerstwa to oczywiście skrzynia przekładniowa bezstopniowa (CVT), której mechatronika jest w całości dziełem Schaeffler, oczywiście także skrzynie DSG dla różnorodnych modeli Grupy Volkswagen – podkreślał podczas konferencji w gronie dziennikarzy z kilkunastu krajów europejskich Michael Vetter, Senior Vice President Global Key Account Volkswagen Group.

Korzenie owej współpracy faktycznie są wyjątkowo mocne. Dla rozwoju niemieckiej motoryzacji u początków XX wieku ważna jest fabryka łożysk FAG, ale najważniejszą datą pozostaje rok 1949. To wtedy Georg Schaeffler zaprojektował łożysko igiełkowe, co zapoczątkowało sporą rewolucję w przemyśle. Dzięki innowacji fabryka INA w Herzogenaurach krótko potem stała się dostawcą łożysk dla fabryk VW, a pierwsze takie trafiły oczywiście na potrzeby Volkswagena Garbusa. W pierwszych modelach poczęto montować po 30 łożysk słynących z wyjątkowej trwałości, co oczywiście rozsławiło markę INA w branży warsztatowej.
Po dziś dzień w Herzogenaurach mieści się największa fabryka łożysk produkowanych pod marką należącą do Grupy Schaeffler. W ciągu miesiąca przetwarza się tu 2700 ton stali w precyzyjne elementy. Każda, nawet najdrobniejsza część powstaje w niemałej mierze dzięki maszynom typu CNC w kilkunastu „krokach”, by zmontować je w końcu w 5 tysięcy rozlicznych...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet