UE pracuje nad przepisami mającymi na celu podniesienie standardu badań technicznych motocykli

Najwięcej wypadków z udziałem motocyklistów zdarza się w lipcu oraz w sierpniu, przy czym ich przyczyną coraz częściej bywa nie tylko brawura, lecz także zły stan techniczny motocykli poruszających się po europejskich drogach. Także w Polsce motocykliści mogą stanowić zagrożenie dla pozostałych uczestników ruchu drogowego zarówno ze względu na swój styl jazdy, jak i stan techniczny pojazdów – alarmują eksperci motoryzacyjni sieci ProfiAuto, wskazując na przegłosowaną ostatnio w parlamencie UE potrzebę zweryfikowania przepisów dotyczących badania motocykli.

Co najmniej pięciu kierowców ginie codziennie na europejskich drogach w wypadkach powodowanych awariami technicznymi pojazdów. Szczególny niepokój budzi stan techniczny motocykli poruszających się po Starym Kontynencie. Eksperci UE szacują, że już co dwunasty wypadek z udziałem motocyklistów wynika z defektów technicznych tych pojazdów*. W Polsce w 2012 roku motocykliści byli sprawcami 994 wypadków, w których zginęło łącznie 151 osób, a aż 1046 zostało rannych. Najwięcej tego typu zdarzeń miało miejsce w lipcu oraz w sierpniu**.

- Wśród wypadków spowodowanych przez motocyklistów przeważają te, które zaistniały...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet