Czyszczenie i regulacja gaźników motocyklowych

Współczesne jednoślady zasilane są w większości instalacjami wtryskowymi, ale w użytkowaniu znajduje się jeszcze duża grupa motocykli i skuterów wyposażonych w gaźniki. Sezonowość użytkowania jednośladów sprawia, że każdej wiosny, po postoju zimowym, ich właściciele zadają sobie pytanie, czy trzeba czyścić i regulować gaźnik?

Wszystko zależy od intensywności użytkowania i warunków zimowego przechowywania pojazdu. Powszechnie wiadomo, że zanieczyszczenia znajdujące się w paliwie osadzają się na dnie komory pływakowej gaźnika. Jeżeli zatem w sezonie letnim przejechaliśmy motocyklem 500 km, to w gaźniku odłożyło się niewiele zanieczyszczeń. Jeżeli po zimowym postoju motocykl ten łatwo dał się uruchomić i pracuje poprawnie, to czyszczenie gaźnika możemy odłożyć.

Motocykl, który w sezonie przejechał kilka lub kilkanaście tysięcy kilometrów, ma na pewno sporo zanieczyszczeń w komorze pływakowej gaźnika. Jeżeli taki motocykl był przechowywany zimą w ogrzewanym garażu i całe paliwo odparowało z komory pływakowej i wytworzyły się tam tlenki metalu, to najlepiej zaniechać prób wiosennego rozruchu i najpierw gruntownie oczyścić gaźnik. Próba uruchomienia motocykla z tak zanieczyszczonym gaźnikiem może spowodować zatkanie dysz i kanalików gaźnika, a jazda z nieprawidłowo działającym gaźnikiem może się skończyć uszkodzeniem silnika.

Należy wyjaśnić, że większość nowoczesnych gaźników motocyklowych wyposażono w układ pozwalający na przepłukiwanie komory pływakowej świeżym paliwem ze zbiornika. W dnie komory pływakowej znajduje się kanał odpływowy, zamykany śrubą. Ustawienie kranika w pozycji PRI (swobodnego wypływu paliwa pod wpływem siły ciążenia) i odkręcenie śruby zamykającej kanał odpływowy...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet