"Tyle o gazie wiemy, ile nam szwagier powiedział..."

Wiele osób, które rozważają zamontowanie instalacji gazowej w samochodzie, poza niekwestionowaną oszczędnością, zastanawia się również, czy instalacja gazowa będzie w stanie "zaprzyjaźnić się" z ich autem. Niestety, główną bazą wiedzy na ten temat w dalszym ciągu pozostają fora internetowe oraz informacje zasłyszane od osób, których wiedza opiera się na stwierdzeniach zasłyszanych od osób, które korzystały jeszcze z instalacji LPG pierwszej, bądź drugiej generacji lub z jazdą na gazie nie mają wspólnego kompletnie nic. Jednak branża autogazu rozwinęła się przez ostatnich kilkanaście lat tak samo mocno, jak i rozwiązania w samochodach, które opuszczały salony dealerskie w końcówce lat 90. i dziś. Warto poświęcić chwilę czasu i uaktualnić swoją bazę wiedzy o tym jakże popularnym sposobie zasilania auta.

[gallery][/gallery]
- MIT 1: Jazda na LPG powoduje spadek mocy auta.

O spadku mocy możemy mówić w przypadku starszych instalacji, to jest I i II generacji, w których nie było możliwe precyzyjne ustawienie mieszanki w zależności od zapotrzebowania silnika, stąd można było odczuć inne zachowanie jednostki napędowej w porównaniu do zasilania benzyną.
Z tego powodu firmy produkujące instalacje gazowe postawiły na stworzenie systemu wtrysku gazu bliźniaczego do rozwiązań stosowanych przez producentów układów wtryskowych benzyny. W taki sposób powstały systemy III i IV generacji, w których wyróżnia się reduktor ciśnienia, wtryskiwacze gazu sterowane komputerem wyliczającym dawkę paliwa w zależności od warunków pracy silnika. Dzięki temu ilość paliwa dostarczanego do komory spalania jest dokładnie taka, jakiej potrzebuje silnik, co gwarantuje prawidłową pracą jednostki napędowej bez utraty sprawności. W przypadku zastosowania najnowszych rozwiązań w połączeniu z dostosowaniem zapłonu w aucie pod paliwo gazowe jesteśmy w stanie uzyskać moc i moment obrotowy wyższe niż na benzynie.

- MIT 2: W autach z LPG na ogół zwiększa się liczba problemów z jednostką napędową.
Takie przekonanie wzięło się również z czasów, kiedy auta były konwertowane za pomocą starszych systemów niezapewniających dobrego składu mieszanki w każdych warunkach pracy silnika, a co za...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet