Renowacja pojazdów starych i zabytkowych

– antykorozyjna technologia lakiernicza. Coraz większe zainteresowanie rewitalizacją pojazdów zabytkowych na świecie znalazło swoje odzwierciedlenie także na polskim rynku motoryzacyjnym. Po naszych drogach jeździ coraz więcej samochodów, których produkcja zakończyła się przed wielu laty, a których właściciele zdecydowali się na ich renowację i zaprezentowanie szerszemu gronu. Możliwość pokazania swoich „ulubieńców” dają organizowane coraz częściej wystawy, zloty pojazdów zabytkowych, rajdy i wyścigi. Każdy posiadacz klasyka pragnie, aby podczas imprezy prezentował się on jak najlepiej.

Odpowiedniej pielęgnacji wymagają również auta niekoniecznie zabytkowe, ale – po prostu – stare. Aby doprowadzić samochód do stanu świetności, potrzeba odpowiednich materiałów. Z pomocą przychodzi linia produktów Novol for Classic Car, opracowanych specjalnie na potrzeby rynku oldtimerów.
Zasadnicza myśl technologiczna rozpoczynająca proces lakierniczy, opierająca się do tej pory na dwóch układach (podkład reaktywny, a następnie podkład akrylowy lub epoksydowy), wzbogacona została o trzeci – odrdzewiacz firmy Fertan, który został włączony w układ technologiczny firmy Novol i poprzedza podkład epoksydowy. Wyboru linii technologicznej dokonujemy w zależności od naszej oceny sytuacji. Wart podkreślenia jest jednak fakt, że w przypadku prac rewitalizacyjnych na pojazdach zabytkowych nie można podchodzić do tego procesu w sposób schematyczny. Istnieją bowiem pewne zasady i reguły, od których nie ma odstępstwa, a poszczególne elementy procesu powinny być rozpatrywane indywidualnie. Aby właściwie dobrać technologię oraz produkty do określonej pracy, konieczna jest znajomość ich podstawowych właściwości i zasad stosowania. Np. dobrze oczyszczone elementy karoserii, bez śladów korozji, pokrywamy od razu warstwą podkładu epoksydowego o odpowiedniej grubości (minimum 80-100 mikronów). W przypadku lekkich zanieczyszczeń korozyjnych oraz w trudno dostępnych miejscach używamy podkładu reaktywnego Wash Primer, a następnie – Acrylic Filler z inhibitorami korozji.

Gdy nie mamy 100-procentowej pewności co do jakości prac związanych z oczyszczaniem powierzchni z korozji, używamy wspomnianego odrdzewiacza firmy Fertan (według zaleceń producenta), a następnie pokrywamy podkładem Epoxy Primer w wariancie grubopowłokowym. Na tak przygotowanym podłożu możemy wykonywać kolejne prace remontowe. W przypadku dużych deformacji powierzchni detalu nie zaleca się stosowania szpachlówki poliestrowej nakładanej w jednej, grubej warstwie. Może to powodować po czasie deformacje elementu poprzez tzw. „siadanie”. Rekomendujemy zastosowanie specjalnej szpachlówki Elastic Fiber, której szklane włókna stworzą odpowiedni fundament...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet