Ferodo Braking Event 2013

Najnowsze wyniki testu hamowania w mokrych warunkach przeprowadzonego przez szanowaną w branży firmę MIRA dowodzą, że najmniej efektywne klocki hamulcowe zatrzymają samochód na drodze o 30 metrów dłuższej niż zaawansowany technologicznie produkt! Klocki Ferodo pokonały najważniejszych konkurentów z rynku wtórnego, a informacja ta stała się motywem przewodnim konferencji przygotowanej z myślą o nas (fachowcach branży warsztatowej) połączonej ze zwiedzaniem fabryki kloców hamulcowych w Mondovi (Włochy).

Podczas jazdy z dużą prędkością skuteczność hamowania odgrywa zasadniczą rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa pojazdu i kierowcy. Możliwość zatrzymania się na czas pozwala uniknąć niebezpiecznych kolizji, a długość drogi hamowania może decydować o życiu lub śmierci. Nic więc dziwnego, że krótsza droga hamowania stanowi najpoważniejsze wyzwanie w dziedzinie podnoszenia bezpieczeństwa na drogach. A że różnica pomiędzy produktami OE, czyli spełniającymi wymagania producentów pojazdów, może być kolosalna, dowodzi najnowszy test przeprowadzony podczas hamowania w mokrych warunkach w ośrodku badawczym MIRA (Motor Industry Research Association), firmy z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Testy przeprowadzono z modelem Ford C-MAX zgodnie z wymogami normy R90 – przy prędkości 160 km/h (80% maksymalnej prędkości samochodu) oraz 80 km/h. Próby hamowania odbywały się w mokrych warunkach, to znaczy, że mokra była zarówno powierzchnia drogi, jak i powierzchnie tarcz hamulcowych. Wyniki hamowań zostały uśrednione z sześciu prób dla każdego typu materiału ciernego, przy czym klocki i tarcze hamulcowe w każdym przypadku były w pełni dotarte.

Jak duże różnice w efektywności hamowania mogą pojawić się pomiędzy klockami dostępnymi na rynku części zamiennych – i to biorąc pod uwagę zarówno produkty o jakości OE, jak i produkty o niższej jakości, jest oczywiście bardzo ciekawą informacją dla fachowców branży warsztatowej. Nie inaczej prezentowano nam wiele innych osiągnięć w dziedzinie optymalizacji materiałów ciernych, a wszystko to podczas niedawno zakończonej międzynarodowej konferencji prasowej „Ferodo Braking Event 2013”. Spotkanie z gronem dziennikarzy motoryzacyjnych (w konferencji uczestniczyła oczywiście także redakcja „Nowoczesnego Warsztatu”) w niemałej mierze służyło prezentacji marki, której znaczenie dla rozwoju światowej motoryzacji trudno przecież kwestionować.

W testach na wspominaną efektywność hamowania w mokrych warunkach klocki Ferodo dwukrotnie udowodniły swą przewagę i wyraźnie pokonały najważniejszych konkurentów z rynku wtórnego. Przy prędkości 160 km/h najlepszy konkurent w teście zatrzymał się o 4 metry dalej niż samochód wyposażony w klocki hamulcowe Ferodo. 4 metry nie wydają się dużą odległością, jednak w rzeczywistości może to oznaczać szansę uniknięcia poważnego wypadku drogowego. W porównaniu z konkurentem, który uzyskał najgorszy wynik...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet