Artykuły » 03/2013 » Części » Trudniejsza praca

Trudniejsza praca

– dlaczego dostawca na pierwszy montaż to gwarancja bezpieczeństwa? Z badań niezależnego rynku części zamiennych wynika, że aż co czwarty pojazd europejskiego parku samochodowego ma uszkodzony co najmniej jeden amortyzator, co wydłuża drogę hamowania i stanowi zagrożenie życia na naszych drogach. Wniosek może być i taki. To od specjalistów branży warsztatowej zależy bezpieczeństwo milionów kierowców!

Nie tak dawno w reakcji na wyniki testów przeprowadzonych przez producentów amortyzatorów OEM i nadzorowanych przez SECUR Francja uwzględniła w swoim okresowym przeglądzie technicznym test szczelności amortyzatorów. Stało się tak po tym, jak testy przeprowadzone przez TRW wykazały, że sprawność jazdy może pogorszyć się do 8% w porównaniu z pojazdem wyposażonym w cztery nowe części.
Nie bez powodu amortyzatory uznaje się za kluczowy produkt bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Nowoczesne amortyzatory są tak konstruowane, by kompromisowo godzić wymagania komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Amortyzatory stosowane w zawieszeniach samochodowych tłumią drgania, zamieniając ruch (energię kinetyczną) w... ciepło. Odbywa się to poprzez wymuszenie przepływu płynu (oleju w amortyzatorach olejowych) przez system kanałów i zaworów tworzących opór hydrauliczny. W amortyzatorach hydrauliczno-gazowych poza olejem znajduje się sprężony gaz. Koncerny motoryzacyjne oczekują dziś bardzo wyśrubowanych charakterystyk pracy amortyzatorów. Pytanie, jak wygląda transfer doświadczeń na rynek aftermarketowy?

- Projektując produkt aftermarketowy, opieramy się też na własnym doświadczeniu. Często konsolidujemy doświadczenie zdobyte przy produkcji elementów na pierwszy montaż. Co to oznacza? Zamiast oferować amortyzatory o 20 charakterystykach, przy dzisiejszej rynkowej presji na cenę, optymalizujemy produkt i produkujemy takie tylko w kilku odpowiednio dobranych charakterystykach. Dzięki temu jesteśmy w stanie oferować produkt sprawdzony na pierwszym montażu, zunifikowany, więc w korzystnej cenie – zauważa Michał Kozyra, Product Engineer AM, Tenneco Automotive. - Transfer wiedzy jest bardzo korzystny dla obu stron. Trudno jednocześnie wymagać, by takim samym zapleczem technologicznym dysponował azjatycki producent, który bazuje tylko na produkcie kopiowanym i wdrażanym do produkcji tylko i wyłącznie z myślą o rynku wtórnym. W gliwickiej siedzibie Tenneco pracuje sztab inżynierów, którzy są odpowiedzialni za produkcję części zamiennych we wszystkich fabrykach (oprócz filii za oceanem). W centrum...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet