Demaskowanie ukrytego uszkodzenia

Decydującą chwilą w naprawie samochodu jest moment, kiedy wsiadamy do pojazdu i podłączamy skaner. Jest to spotkanie fachowca ze skomplikowanym, złożonym systemem zbudowanym z wielu współpracujących ze sobą części. Jednak uszkodzona jest tylko jedna, no, może dwie części. Które? Samochód skrywa tajemnicę, a naszym celem jest jej odkrycie.

Musimy jak najszybciej zdemaskować ukryty element – to jest nasze główne zadanie. Popatrzmy na to z różnych punktów widzenia.

- Czy jesteśmy przygotowani do demaskowania?
Jeżeli zajmujemy się silnikiem, to czy wiemy, jaki rodzaj sterowania jest zastosowany w tym samochodzie? Czy potrafimy go nazwać? Np. VW Sharan 2000-2010 silnik 1.8 turbo o kodzie AWC, system sterownia silnikiem Bosch Motronic ME 7.5. W wielu skanerach możemy nawet wybrać tylko sam system (Motronic ME 7.5), nie szukając, jaki i z którego roku jest zamontowany silnik. W profesjonalnym skanerze Snapon ten rodzaj wybierania nazywa się „wybieranie przez eksperta”. Tym ekspertem musimy być właśnie my.
Podłączenie i uruchomienie profesjonalnej aparatury diagnostycznej często wymaga od nas wiedzy na temat systemu, jaki się bada. Na przykład doskonały oscyloskop do układów wtryskowych Common Rail EDIA-PRO przed podłączeniem do samochodu trzeba ustawić (nazwijmy to „wykalibrować”). Musimy podać, ile wynosi maksymalna wartość czujnika ciśnienia (na przykład 1600, 1800 barów). Musimy więc dokładnie wiedzieć, z jakim systemem mamy do czynienia. Informacje te możemy uzyskać z różnych źródeł, między innymi z najobszerniejszej encyklopedii Autodaty.

- Czy wiemy, gdzie są poszczególne elementy?
Podnosimy maskę samochodu i wiemy, gdzie są najważniejsze elementy:...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet