Uniwersalny nie znaczy gorszy

– testery diagnostyczne dla wszystkich. Choć pełną obsługę konkretnej marki umożliwi tylko i wyłącznie tester jej dedykowany, to jednak większość warsztatów obsługuje pojazdy nie jednego, a wielu różnych producentów. Wybór rozwiązania uniwersalnego jest w ich przypadku oczywisty.

- Moim zdaniem testery uniwersalne to proteza testera dedykowanego. To tak, jakby napisać, że lekarz rodzinny jest lepszym specjalistą od serca niż kardiolog – twierdzi Leszek Preisner z DeltaTech Electronics. I po części ma rację. Jednak kto przyjmie przeziębionego, jeśli nie lekarz rodzinny?

Uniwersalność i cena
Jak zgodnie twierdzą nasi rozmówcy, najlepszym wyborem będzie tester uniwersalny.
- Po pierwsze: cena  – mówi Piotr Niemiałkowski z firmy eN-TRUCK. - Nie dość, że uniwersalne komputery diagnostyczne obsługują wszystkie marki, to są one również tańsze i oferują niemal wszystkie te funkcje, które oferują komputery markowe. Co najwyżej takie same, a w niektórych przypadkach nawet kilkunastokrotnie niższe są również koszty aktualizacji.
- To, co wpływa na ogromną popularność diagnoskopów uniwersalnych, to przede wszystkim obsługa wielu marek pojazdów, tzw. bezabonamentowość, niskie koszty zakupu oraz utrzymania – dodaje Tomasz Jasek z firmy DAX-POL (www.auto-boss.net), a wtóruje mu Jarosław Pieniek z www.wegasklep.pl. - Przy obecnej różnorodności marek i modeli samochodów, a także ilości systemów elektronicznych w nich zamontowanych ograniczenie się do testerów wybranych marek to zmniejszenie liczby obsługiwanych pojazdów.
Co nie podlega dyskusji – kupno testera uniwersalnego zamiast kilku przyrządów fabrycznych to oszczędność pieniędzy. Znaczna.
- Co prawda testery dedykowane dla danej marki umożliwiają pełniejszą jej obsługę, ale dla warsztatu oznacza to zakup oddzielnego testera fabrycznego dla każdej z obsługiwanych marek – argumentuje Tomasz Urbaniak ze Snap-on Diagnostics. - Do kosztów zakupu samego testera dedykowanego należy również doliczyć cykliczne (np. coroczne) koszty zakupu licencji/aktualizacji dla każdego testera fabrycznego. Dla warsztatu obsługującego kilka bądź kilkanaście marek samochodów tego typu rozwiązanie jest po prostu zbyt drogie.
- Atutem, który stanowi o przewadze testera uniwersalnego nad dedykowanym, jest to, że nie jest on związany z konkretną marką samochodu – dodaje Arnold Białas z Hella Polska. - To z kolei powoduje, że jest on bardziej dostępny dla mniejszych warsztatów, które mogą nie mieć możliwości zakupu kilku testerów pod konkretne, obsługiwane przez warsztat marki....

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet