Marki azjatyckie coraz popularniejsze

- tester z Japonii w polskich warsztatach. Przeglądając różnego rodzaju statystki, podsumowania czy rankingi sprzedaży nowych pojazdów w Polsce, można odnieść pozorne wrażenie, że w zasadzie od kilku lat niewiele się dzieje – Europa niezmiennie na czele.

Potentaci od kilku lat mają się dobrze. Popularność Škody, VW, Fiata, Opla czy Forda sprawia, że pierwsza piątka co najwyżej zamienia się miejscami. Znacznie ciekawiej jest w dalszej części tabel. Wart odnotowania jest fakt, że wśród pierwszej dwudziestki aż ośmiu producentów pojazdów to koncerny dalekowschodnie – koreańskie i japońskie. Te postępujące na polskim rynku zmiany widać na drogach i na parkingach. Coraz popularniejsze stają się bowiem marki pojazdów, którym jeszcze kilka lat temu mało kto wróżył tak dynamiczny rozwój na naszym rynku, a i zaufanie konsumentów nie było zbyt duże. Do niedawna określano je nawet mianem „egzotycznych”. Przyczyn ich rosnącej popularności jest z pewnością wiele: cena podstawowa, stosunek wyposażenia pojazdu do ceny, a może rosnąca moda na pojazdy typu SUV czy All Road... To jednak temat na odrębną dyskusję.
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Z punktu widzenia niezależnego warsztatu ważniejszy wydaje się być inny aspekt. Naturalną bowiem konsekwencją rosnącej od kilku lat sprzedaży pojazdów z Dalekiego Wschodu jest ich pojawienie się w niezależnym punkcie obsługi, a co za tym idzie – konieczność ich serwisowania. Serwisowania poza siecią autoryzowanych stacji dealerskich, bo jak wiadomo, statystyczny Kowalski serwisuje swój pojazd w ASO przez 2 do 3 lat. Pojazdy azjatyckie, ze względu na swoją specyfikę i długą nieobecność na rynku w tak znacznej liczbie jak dziś, były traktowane przez producentów urządzeń do ich obsługi nieco z przymrużeniem oka. Dlatego też na rynku pojawiają się nowi gracze mający do zaoferowania produkty odpowiednie, a niejednokrotnie...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet