Chcemy więcej, bo mamy prawo!

VII Konferencja Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego. Dlaczego VII Konferencję SDCM wypada uznać za przełomową w historii dorocznych spotkań? W Warszawie padły mocne słowa i odważne zapowiedzi. Wystąpienia przedstawicieli producentów i dystrybutorów części samochodowych i reprezentujących interesy niezależnego rynku motoryzacyjnego na szczeblu Unii Europejskiej konfrontowano ze stanowiskiem przedstawicieli administracji państwowej.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych po raz siódmy zorganizowało konferencję, podczas której reprezentanci branży producentów i dostawców części samochodowych debatowali nad najważniejszymi zagadnieniami, które mają wpływ na wzrost konkurencyjności i rozwój narzędzi wspierających walkę z monopolizacją rynku motoryzacyjnego. W konferencji, która odbyła się 22 listopada 2012 r. w Warszawie, wzięła udział poważna reprezentacja najważniejszych oficjeli z kraju i z zagranicy. Nie zabrakło więc – obok Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej – prezesa organizacji FIGIEFA, która reprezentuje interesy niezależnego rynku motoryzacyjnego na szczeblu Unii Europejskiej. Patronat nad konferencją objęły: Ministerstwo Gospodarki, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz – po raz pierwszy – Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Referaty wygłosiło kilkunastu mówców, wśród których nie zabrakło także czołowych reprezentantów branży motoryzacyjnej, znawców otoczenia prawnego  i makroekonomicznego sektora motoryzacyjnego.
[img_full]12008|18979|Niezależny rynek motoryzacyjny będzie mocno reprezentował interesy branży warsztatowej w UE.|[/img_full]
Program tegorocznego spotkania został podzielony na cztery bloki tematyczne, a wszystkie niemal przerwy przedłużały się z powodu rozmów kuluarowych. Nic dziwnego. Tegoroczne spotkanie dla ponad 220 gości, w tym posłów, reprezentantów branży oraz licznych organizacji i instytucji, było wyjątkową okazją do wymiany zdań nt. kondycji rynku, planów i pomysłów na najbliższe lata. Zresztą wzorem lat ubiegłych obok oficjalnych wystąpień nie zabrakło debat i okazji do zadawania pytań.

Jakie nastroje?
Konferencję rozpoczęło spojrzenie na branżę z szerszej perspektywy. Prezesi firm dystrybucyjnych Inter Cars – Robert Kierzek oraz AD Polska Aftermarket – Frank Le Bris, omówili aktualną sytuację na europejskim rynku motoryzacyjnym, którego wielkość...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet