Diagnoza łożysk kół jezdnych

W ostatniej dekadzie nastąpił nasilony rozwój konstrukcji łożysk samochodowych kół jezdnych. Jest on podyktowany potrzebą zwiększenia wytrzymałości łożysk, która idzie w parze z jak najmniejszą komplikacją ich wymiany. Wpływ na zmiany w łożyskach mają również układy ABS i im pokrewne ze względu na pomiar prędkości obrotowych kół jezdnych.

W związku z powyższym powstały różne konstrukcje łożysk kół jezdnych, poczynając od łożysk stożkowych wałeczkowych, poprzez łożyska I generacji (1T) stożkowe, wałeczkowe, zespolone, łożyska I generacji dwurzędowe, kulkowe (1), łożyska II generacji dwurzędowe, kulkowe (2, 2E, 2.1) oraz łożyska III generacji dwurzędowe, kulkowe (3E/3EW, 3.2/ 3.2W) i czterorzędowe, kulkowe, skośne. W konstrukcjach tych dąży się do wyeliminowania błędów montażowych, które polegają na wprasowywaniu łożyska, działając siłą na bieżnię przeciwną do bieżni osadczej. Takie działanie powoduje przekazanie tej siły na bieżnię właściwą poprzez elementy toczne, co spowoduje uszkodzenie powierzchni tocznych bieżni. Ponadto eliminuje się błędy związane z napięciem łożyska wynikającym z niewłaściwego momentu dokręcenia. I tak łożyska III generacji są wytworzone metodą nitowania radialnego, tzw. nitowania przez odtaczanie. Metoda ta daje fabryczne napięcie łożyska, a montaż polega na przykręceniu kołnierzy związanych na trwałe z bieżniami...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet